Sara - SaGam

Höstmys

Publicerad 2011-10-10 08:35:00 i Kortvikningar

Regnet öser ner ute och jag har klippt gräsmattan för sista gången den här säsongen. Det var tungt. Betydligt trevligare är det att sitta inomhus med levande ljus och braskamin och stämpla. Projektet i helgen har varit inbjudningskort till Tims kalas om ett par veckor. Korten är inte färdiga än, men vi visar dom gärna när de är klara.

I dag visar jag istället ett kort jag gjorde en kväll förra veckan. Jag visste att jag hade en utmaning att göra ett kort med de nya stämplarna med Lilla Anna och Långa Farbron. Jag blev inspirerad av en gammal teknikbeskrivning och gjorde mitt kort - "Höstmys". Det är ett Trappstegskort och ni hittar en beskrivning HÄR.
Det tog sin tid att göra kortet, men jag gillar att utveckla mina projekt allt eftersom processen fortlöper. Det är sällan jag vet innan jag börjar hur mitt färdiga kort ska se ut.
Lilla Anna och Långa Farbron - PaperMaze via Kortmakaren
Myran och Ekollon, mini - Kortmakaren



Eklöven är utstansade i papper jag färgat in själv och gräset har jag försökt få lite mer liv i genom att stämpla med en stor bakgrundstämpel på det utstansade.
Njut av hösten!
Sara-SaGam

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2011-10-10 12:18:33

Underbart sa jag högt för mig själv!



KraM

Postat av: Jaana

Publicerad 2011-10-10 13:33:15

Hu, så avancerat ! Fast himla snyggt, förstås... Väntar du på post från mig, tros ? Kommer nog när som helst.... :-)

Postat av: Ingrid - Inola

Publicerad 2011-10-10 13:36:22

Vad fint du har gjort, det blev ju som en riktig liten saga hela kortet. Lilla Anna och Långa farbrorn på upptäcksfärd ... Apropå beskrivning, visst har du gjort en sådan för "Double Slider Cards"? Kommer nämligen inte riktigt ihåg måtten och hur man gör.

Postat av: Monica =)

Publicerad 2011-10-10 22:46:53

Hej där!

Vilket härligt glad-kort =)

Å en massa utstansat dessutom, inget snabbkort direkt!! Jag försöker komma ihåg det där med att stansa men det går lite i perioder hos mej.

Glada hälsningar, Monica

Postat av: lenislenis

Publicerad 2011-10-13 01:43:27

Så fint! Är sugen på de där stämplarna, de är söta. Kortet är så fint uppbyggt tycker jag!

Postat av: Malin Svenson

Publicerad 2011-10-13 07:40:12

Vilket underbart kort. Gillar stämplarna skarpt lite sugen på dom (min dotter heter ju Anna) Malin

Postat av: Agneta

Publicerad 2011-10-13 19:01:40

Jättefint kort!!!!

Postat av: Mim...

Publicerad 2011-10-14 07:15:09

Vilket underbart kort, med en härlig miljö till figurerna.

Ha en bra helg......

Postat av: copywriting service

Publicerad 2011-10-17 19:37:59

Blommorna är fantastiska, tycker Ingrid, som sett dem i verkligheten! Hälsa dina små blomstermakare från oss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela