Sara - SaGam

Trappstegskort med beskrivning

Publicerad 2010-07-31 13:25:45 i Stämpeltekniker

Pysselvädret är perfekt. Lite lagom halvgrått. Håller på att organisera om för fullt bland alla mina omonterade stämplar. Ska sortera ut lite som jag inte använt på väldigt länge och sälja tänkte jag. De jag inte tidigare använt monterar jag på foam, stämplar upp i stämpelpärmen, noterar i excelark och tycker det är kul! Så mycket färdiga alster blir det inte, men jag visar gärna ett Trappstegskort som jag gjort tidigare. Har hållit kortvikningskurser och detta var en av vikningarna.

Kikade runt på nätet och såg lite varstans hur andra gjort (Tack alla!). Samlade kunskaperna och gjorde min egen beskriving. Varsågoda!

  1. CS 10,5” x 5”
  2. Biga 1,25” Detta blir främst på kortet.
  3. Biga 8,25” Detta blir ”baksidan”.
  4. Skär mellan de bigande strecken där du tycker det passar.
  5. Ha kortet framför dig som du ska titta på det när det är klart. Biga den högra delen på 2,5”.
  6. Biga den högra delen på 4,25”
  7. Biga den högra delen på 6”.
  8. Biga den vänstra delen på 5,25”
  9. Vik längs med bigningarna.
  10. Dekorera!



Må gott! Var kreativ!
Sara-SaGam

Kommentarer

Postat av: Elina

Publicerad 2010-07-31 20:58:45

Läckert, det måste jag nog testa!

Postat av: Jaana

Publicerad 2010-08-01 12:14:18

Du fick väl mitt mail appropå idag ??? Det blev som jag befarade...Deppar och försöker kurera mig, efter gårdagens illamående. Men försök nu att ha riktigt roligt utan mig ! ;-)

Kram !

Postat av: Dolores

Publicerad 2010-08-02 02:07:36

vilken rolig vikning, den kanske jag provar. Tack för beskrivningen! :)

Kram / Dolores

Postat av: MHL

Publicerad 2010-08-02 20:01:50

Det gick! Tack snälla du för det förnyade besöket.

Kanske ska testa att göra ett trappstegskort nu med hjälp av din beskrivning. Måste bara färglägga klart motivet först.



/Mari

Postat av: sari hänninen

Publicerad 2010-08-04 22:14:39

oj - en sån fin handledning du gjort.. o vad kul att du visar upp det fina kortet jag beundrat i butiken :-)

Postat av: Pysselbus

Publicerad 2010-08-07 09:35:33

Hittade hit via Mari/mhlcards och tur var väl det! Tack för en toppenbeskivning, den måste jag testa!!!



Ha en härlig helg!

//Linda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela