Sara - SaGam

Återanvändning

Publicerad 2015-01-02 21:55:33 i Julkort

Mitt kortskapande började för så där 20 år sedan med att jag sparade julkort jag fått och använde dessa till julkorten jag gjorde året därpå. Det kunde handla om att klippa ut en tomte eller använda en del av kortet till en bakgrund. Med åren har det blivit en hel del stämplande istället men tanken om återanvändning finns kvar. Köpte endast en ny sak inför julkortstillverkningen 2014. Det var en gammal julsångbok som jag betalade 5:- för på loppis. Noterna behandlade jag med färg, vatten och strykjärn. De fick bli bakgrunder till ett gäng kort. Återanvänd mera! 






24:12, God jul och järneken - Inkido 
Julhälsning och cirklar - Kortmakaren

Gott nytt skapar-år! 
Sara - SaGam

Kommentarer

Postat av: Monica

Publicerad 2015-01-03 10:26:50

Hej där!
Både finurligt o fint blev det, loppis är verkligen en dold pysselskatt!!

Massa tack för fina julkortet!
Kram Monica

Postat av: Gunvor

Publicerad 2015-01-03 11:59:56

Tack för det fina julkortet! Bra idé för snabba kort!
Kram, Gunvor

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela