Sara - SaGam

Rensa i röran

Publicerad 2009-05-10 20:38:43 i Stämplat

Tänk att jag har samlat på mig så väldigt mycket pysselrelaterade saker genom åren. Papper i mängd, dekorationer av olika slag och massor av stämplar. De monterade fixade jag ju ordning häromsisten. I går kväll tog jag mig an de omonterade. Japp, höll på till halv tre i morse nästan innan jag var klar, men då hade jag bläddrat och plockat mig genom allt. Någon lista på det blev det inte, men nu har jag alla stämplar i rätt kategorier och en bra överblick. De finns i en mappvagn och i varje hängmapp finns det minst ett ark med kardborrehak på, ett ark som jag laminerat och en påse med stämplar i.

När jag började med stämpling fanns det inget som hette EZ-mount. Vi använde kardborreludd och hak för att få fast de omonterade stämplarna på akrylklossar som hade haket från kardborren fastsatt i spår i akrylklossen. Använder fortfarande mina första akrylklossar. Till stämplar med EZ-foam använder jag baksidan av klossen. Jag har aldrig känt för att byta ut all kardborre mot EZ-foam, det funkar bra ändå. Kanske blir det så att jag byter ut det allteftersom. Annars brukar jag använda mig av dubbelhäftande tejp på akrylkloss också. Det funkar hyffsat bra tycker jag och man slipper allt meck med att montera.



På mappvaqgnen, som jag vanligtvis har inrullad under mitt pysselbord, står en stor godislåda överfull med stämplar jag sorterat ut för att sälja. I lådan från hurtsen "Sture"/IKEA ligger alla de omonterade stämplar jag köpt, men inte använt än. De finns inte i min vagn, utan hamnar där allt eftersom... Oj, vad mycket gummi! Kommer sälja en hel del omonterade stämplar på loppisen billigt. Det blir väl bra va??!! Har du också en hel del pyssel som du inte använder. Hör av dig till mig och var med som säljare!

Lite stämplat får det också bli. Vet inte om jag haft några stora prinsessdrömmar i mittt liv, men den här sessan från Penny Black fastnade jag för. Bokstäverna på det blå kortet vill jag slå ett slag för. Det är clearstamps från Penny Black. Väldigt snygga och användbara.



Njut av livet- det är nu!
Ha en bra vecka,
Sara

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2009-05-10 22:21:36

Milde himmel vad stämplar du har. Kommer nog att göra många fynd hos dig på loppisen.



KraM

Postat av: Elina

Publicerad 2009-05-11 21:21:38

Oh, vilken trevlig godislåda!



Postat av: Ingrid - Inola

Publicerad 2009-05-11 23:21:58

Snyggt jobbat kompis - borde göra samma utrensning själv! Gissar att jag kommer att gräva i din stämpellåda på loppisen - kanske kan vi byta grejer med varann ;-)

Postat av: DesignAnnique

Publicerad 2009-05-12 07:48:37

Vilken söt prinsessa, den hamnar nog på måste-ha-listan med tanke på prinsessan där hemma... för ALLT ska vara rosa och bling och tiaror och trollspön och klänningar just nu, eller det mesta i alla fall... när man ska vara fin! :)



Postat av: Lillemor

Publicerad 2009-05-16 17:09:50

Vad duktig du är som fixat iordning det så bra för dig! Jag kommer aldrig att glömma ditt pysselrum Sara, jag tänker fortfarande på det ibland...SNART ska jag flytta runt i mitt hus och då ska jag pressa in mitt pysselbord i en klädgarderob utan fönster...lute sorgligt är det allt men ändå skönt med en dörr som man stänga med! Min yngsta prinsessa (6 år) vill flytta från vårt fula hus häromdagen sa hon argt och blängde ilsket på mitt pysselbord i stora rummet som såg ut som ett bomnedslag...bäst att ta henne på allvar så man får ha henne hemma NÅGRA år till iallfall.. ;o)

Tack för titten!

Lillemor

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela