Sara - SaGam

Ett par timmar

Publicerad 2009-01-11 21:59:54 i Stämplat

Det är söndag kväll. Lugnet har lagt sig. Efter en härlig helg tillsammans med familjen på badhus, framför Let´s dance, på bio, vid middagsbordet i lugn och ro, nån timmes middagslur, lite lek med de vilda djuren, utstädning av julen, tvättvikning, fika på stan, långa frukostar med mera, känns det ganska skönt att få njuta av lugnet när barnen somnat och det bara är vi vuxna kvar vakna. P sitter vid en annan dator och jag hamnade här som så ofta.

Är faktiskt lite stolt. Idag har jag avslutat min uppdatering av min lista med mina monterade stämplar! Jag har sedan starten hösten 2000 stämplat upp mina stämplar i en bok med blanka sidor. Det var Lisa som tipsade mig (undrar hur det har gått med hennes bok??). Varje sida hör till ett företag och så fort jag använt en stämpel så stämplar jag in den och skriver ner varifrån den kommer, vad den heter, artikelnummer, kategori (tex. blommor, människor, collage), pris, på vilken sida i boken den finns, om den är monterad eller omonterad och vilket datum jag den blev min. Det där senaste har jag inte varit så noga med (synd!). Så är det då lätt att få överblick. Har en motsvarande lista för alla omonterade, men den är inte uppdaterad än. Sen har jag ju en hel hög med stämplar som inte är använda än och således inte kommit in i systemet. Nu har jag i alla fall strukit över alla de stämplar som jag genom åren sålt också. Det är lite svårt att säga sammanlagt hur många stämplar det är egentligen, men de monterade jag har som jag använt vet jag exakt och det var väl inte så många. 213 bara. Sen har ju Linnéa och Tim ett antal var också, men dom hamnar utanför min lista...

Ett nygjort kort med några av de nyaste stämplarna!



Ha en bra vecka!
Sara

Kommentarer

Postat av: Zornitsa

Publicerad 2009-01-11 23:48:43

Oj, i mina ögon är det en imponerande samling stämplar du har. Fiffigt med en stämpel-bok. Jag gick också igenom min pärm med stämplar i helgen och stämplade upp varje motiv för att lättare kunna se vad det föreställer, kan vara knepigt med text stämplar t ex.

Postat av: malin

Publicerad 2009-01-12 12:52:17

vilket gulligt kort - jättefint! och visst är det skönt med en lugn stund på söndag kväll... efter en hektisk helg full av aktiviteter :)

Postat av: Lisa - InkyWings

Publicerad 2009-01-12 17:58:03

Med Lisas lista gick det inte så bra... fniss...

Den är hopplöst ouppdaterad sedan lääääänge tyvärr och den kommer nog aldrig bli uppdaterad mer heller. Hmmm



Fast mina första års inköp av stämplar är rätt bra dokumenterade iallafall. ;-)



Kram till er!

Postat av: Ingrid - Inola

Publicerad 2009-01-12 23:23:35

Oj, jag är imponerad! Någon sådan lista finns inte här även om jag vet att det vore bra att ha alla stämplar dokumenterade. Hade en tanke på detta någon gång i början, men nu efter flera års samlande skulle det vara en övermäktig uppgift att få till det. Får nöja mig med att jag har hyfsat bra koll i huvudet ... Kram!

Postat av: AnnikaS

Publicerad 2009-01-13 20:48:27

Även jag är imponerad, skulle så gärna vilja vara organiserad som du. Vilket sött kort!

kram ANnika

Postat av: Camilla W

Publicerad 2009-01-14 09:13:02

WOW! Vilken organisationsförmåga. Sån ordning har jag inte på mina stämplar. När jag sätter mig och ska kolla igenom dem blir jag bara sugen på att göra kort eller köpa nya stämplar :-)

Postat av: Lillemor

Publicerad 2009-01-15 21:25:29

Vilket gulligt o glatt kort! Jag kommer aldrig glömma när jag fick titta in i ditt underbara pysselrum Sara! När du drog ut dina lådor och visade stora påsar med omonterade stämplar som bara väntade på att någon skulle komma och plocka upp dem...och din hylla med alla stämpeldynorna minns jag som det var igår...vet att jag tänkte att det var som att komma till paradiset ;o)

Måste vara skönt att få ordning på stämplarna i ditt lilla paradis, ordning o reda i det kreativa kaoset gillar jag också!

Kram Lillemor- Nu är jag OCKSÅ riktig fröken! :o)

Postat av: Anita/AniLi

Publicerad 2009-01-17 10:36:19

Oj, detta skulle jag nog ha gjort när jag började köpa stämplar. För nu har jag ingen aning om varifrån de kommer. Men, jag har i alla fall börjat sortera de jag vet och resten får väl hamna på en ?-tecken sida då! Som tur är har jag inte så många stämplar ännu.

Är dock imponerad av din ordning.

Ha det gott

Kram Anita

Postat av: sari hänninen

Publicerad 2009-01-17 22:34:51

vad hääääärligt med en fin kommentar om min blogg...

tack så mycket...

ibland är jag riktigt nöjd själv... och ibland känns det bara som att jag inte får till det...

välkommen tillbaka... :-)

jag funderar på att anmäla mig till färgläggningskursen med promarkers... jag behöver lära mig någon bra teknik för att kunna skugga o s v....

jag finner hela tiden nya saker att utvecklas inom'!!!

vi ses definitivt till maran den sjunde... som jag längtar... :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela