Sara - SaGam

ATC-swapar

Publicerad 2014-11-06 22:39:51 i Utmaningar

Det är ganska exakt 15 år sedan jag kom i kontakt med "Stämpelsnack" för första gången. Det var då i form av en yahoogruppslista som hette "Rubberstampsnack" långt innan de sociala medier vi nu använder oss av fanns. På Rubberstampsnack hittade jag andra med samma intresse och nyfikenhet kring det kreativa i att använda motivstämplar i sitt kreativa skapande. Några av er har blivit nära vänner. Fantastiskt! 

En av de saker vi pysslade med redan på den tiden var swapar av olika slag. Vi bytte saker med varandra. En av de saker vi swapade var ATC-kort. För en tid sedan tog jag fram min pärm med samlarfickor fyllda av fantastiska kort som jag bytt till mig genom alla år. En lust växte att dra igång en ATC-swap i facebookgruppen Stämpelsnack. Gamla och nya stämpelvänner ville vara med. 

TEMAT för swapen var VATTEN. Strax efter det att vi vara klara med VATTEN-swapen var det en av de andra tjejerna som tog stafettpinnen och ville skapa ATC med tema FÄRG. 


I swaparna har det varit fritt att tolka temat, men storleken på ATC-korten är fast: 64 x 89mm och inte för tjocka dekorationer (kortet ska funka att förvara i samlarficka). Eftersom vi snackar Stämpelsnack måste det finnas något stämplat på ATC-kortet!

Vi swapar i grupper om 9. Man gör 9 stycken ATC-kort (lika eller olika, men efter temat) och postar de till värdinnan. Värdinnan fördelar ut korten och postar tillbaka 9 stycken till de som varit med. Man kommer alltså att få tillbaka ett av sina egna tillsammans med 8 andra.

Nu har jag fått härliga bidrag och inspiration att kika på. Undrar vem som tar över stafettpinnen och vad nästa tema blir?

Hjärta- Kortmakaren
Swirl - octoberstamps
Bokstäver - kontorstämpel

Sara - SaGam

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela