Sara - SaGam

Manilla 40 - Du är stjärnan i ditt liv!

Publicerad 2013-04-22 23:09:00 i Stämplat

 
 
I fredags var det dags för 40 årsfest för barndomskamraten Manilla. Vi blev bjuda på "Filmparty" och skulle vara utklädda till filmfavoriter. För mig blev det inget svårt val. Jag minns fortfarande känslan när Manilla och jag för 30 år sedan (!!) gick till Draken på bio för första gången utan några föräldrar . Manillas storasyster var med. Vi såg "Sound of Music". Det satte sina spår. I månader (eller var det år?) efter biobesöket spelade och sjöng och lekte vi filmen. God hjälp hade vi av våra medtvingade småsyskon. Nästan så vi var hela barnaskaran von Trapp...
 
Så blev det då så att jag i fredags blev Julie Andrews i hennes roll Maria. Maken klev in i rollen som Indiana Jones. En roll som han verkligen gillade, särskilt när han slog piskan så det svishade med hjälp av en app på iphonen :-). Tusen, tusen tack till Teaterbutiken!
 
 
Texten på kortet till M var inget svårt val, för visst är det så att det är härligt att drömma sig bort i filmens värld, men det är i verkligheten vi lever. Filmstjärnor, javisst, men vi alla är stjärnan i vårt eget liv!
 
 
På idéstadiet finns:
- ett "Med varmt deltagande" till en mamma som födde en liten kille som dog
- ett grattis i efterskott-kort
- ett "glad att du är min vän" kort
- ett "tack för lånet"-kort
 
Önskar dig en fortsatt bra vecka!
Sara-SaGam
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela