Sara - SaGam

Bubbel och champagne!

Publicerad 2012-01-01 07:47:00 i Smått & Gott

Så har vi då vaknat till inte bara en ny dag utan också ett nytt år. Som ett oskrivet blad ligger det framför oss och vi har möjlighet att fylla det med innehåll. Min önskan är att jag, i den mån jag kan, ska välja "rätt innehåll".

Jag väljer att vara föräldraledig en dag i veckan under våren. Snart är lille Tim 8 år och hans dagar hos f-kassan fryser inne. Det blir väl 40:- i plånboken per dag, men tiden med mina barn är det värt.

Jag väljer att satsa mer på mitt nya jobb som fristående hudvårdskonsult. Har svårt att se mig själv 100% av min arbetstid i skolans tuffa värld i, vad blir det... 25 år till... Jag trivs med att vara lärare, men är realist och känner mig själv ganska väl. Mary Kay ger mig en möjlighet att få balans.

Jag väljer att kliva av mitt uppdrag som designer åt Kortmakaren. Efter fyra års arbete med Kortmakarens stämplar på olika sätt känns det helt rätt att lämna nu. Den lilla tid jag skapar vill jag skapa för bara min egen skull. Det känns viktigt!

Jag väljer ... en hel del annat också, men det tar vi (kanske) en annan gång.

Nu väljer jag att säga skål och välkommen med mig in i det nya året 2012!



Bubbel och ... - Kortmakaren

/Sara-SaGam

Kommentarer

Postat av: Tesa

Publicerad 2012-01-01 11:47:15

Gott Nytt År och tack raraste du för julkortet:)

Jag hänger med dig in i det nya året.

Kram Tesa

Postat av: Anna-Karin S

Publicerad 2012-01-02 11:38:30

God fortsättning på det nya året, Sara! Vilken tur för mig att du har din blogg så jag kan fortsätta följa dig fast du slutar som DT hos Kortmakaren. Tycker om dina "val" - barnen växer sååå fort, ta vara på tiden med dem. Min "lilla" pojk fyller 18 i slutet av januari!!!

Må så gott!

Anna-Karin (i Moskva)

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-01-02 13:05:54

Det är alltid roligt att dela med sig av ett bra recept.

Jag önskar dig ett fint 2012!

Postat av: Blueness

Publicerad 2012-01-02 13:10:55

Vet inte vad som hände men min kommentar ovan blev anonym.

Postat av: Muffin

Publicerad 2012-01-06 08:45:54

Stilrent och snyggt! Kloka val ovan, tid med barnen kan man aldrig ångra - de blir stora så fort.

Postat av: Maria/Kortmakaren

Publicerad 2012-01-09 23:50:19

Du vet att jag tycker du gör rätt val. Jag försöker göra detsamma. Att pyssla mera tillsammans tycker jag är ett mycket bra val vi gör!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela