Sara - SaGam

Pusselbit

Publicerad 2012-02-01 19:25:20 i Stämplat

När Linnéa och jag var hemma hos Ingrid/Inola på jullovet så hade jag bara en liten låda med mig med pysselsaker. Inga stora projekt på alltså, men mycket skapande ändå. Jag testade att färglägga med copics och ägnade stor del av tiden åt att dekorera pusselbitar. Det är superkul. Kan vara lite kladdigt, men det är inget som stör mig ;-). I går gjorde jag ett färdigt kort med två av pusselbitarna. Kanske kommer jag att använda några som magneter eller dekoration på LO:s...



Jag började med att sätta fast en bit av en gammal bok på pusselbiten med hjälp av gesso. Sedan stämplade jag "blomman" på och embossade med koppar. Jag kladdade ner lite med en distressfärg- "Frayed burlap". På den lilla pusselbiten värmde jag flera lager av embossingpulver och stämplade sedan "Parisadress" i det smälta pulvret innan det stelnat. Ett vitt torrembossat papper färgade jag in och rotade lite i Ingrids gömmor och hittade lite pärlfloss (Tack!).

"Parisadress" och blomma - October Stamps

Har du gjort något kul med pusselbitar? Jag vill gärna se!
Sara-SaGam

Kommentarer

Postat av: Annika - kort & gott

Publicerad 2012-02-01 22:56:07

Häftiga detaljer med pusselbitar!

Kram Annika

Postat av: Tesa/Therese

Publicerad 2012-02-01 23:54:21

Jättesnyggt!

Gjorde ett litet kort åt Prickiform för något år sen med en pusselbit. Sen gjorde jag en namnskylt inför en mässa förra året.

http://tesaprickiformar.blogspot.com/2010/03/nya-stamplar.html

http://tesapysslar.blogg.se/2011/march/scrapmassantraffen-ar-over-for-denna-gang.html#comment



Hur var träffen i Alingsås?



Ha det gott!

Kram Tesa

Postat av: Jaana

Publicerad 2012-02-02 13:34:29

Nej, det har jag inte, men gissa om jag blir sugen, när jag ser detta !!!

Postat av: Tesa

Publicerad 2012-02-02 21:47:09

Såklart den är i slutet på februari, sorry....helt vilsen;)



Kram Tesa

Postat av: Hegu

Publicerad 2012-02-02 22:01:55

Men nu måste jag rusa till hyllan där vi har alla pussel och titta om det är något pussel som saknar bitar...så det kan hamna på mitt pysselbord istället!:) Detta måste jag testa! Ursnyggt!!



Kram

Helen

Postat av: Fröken Paraïso

Publicerad 2012-02-03 08:17:43

Ja, visst är det roligt med pusselbitar? Snyggt blir det ju dessutom!

Postat av: Ulrika

Publicerad 2012-02-04 13:31:31

Så läckert! Kul idé att använda pusselbitar!

Postat av: Angela

Publicerad 2012-02-04 22:19:32

Himla snyggt! Har aldrig använt några pusselbitar på något kort eller dylikt, men blir allt lite sugen nu...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela