Sara - SaGam

Melodifestivalutmaning

Publicerad 2012-02-26 14:51:58 i Utmaningar

Jag inspirerades av Scrapbrukets tävling denna februari och har gjort både ett och annat bidrag. Så kul att få igång tankarna och annorlunda mot många andra utmaningar just nu som har handlat uteslutande om hjärtan. De lyckades riktigt bra med sin utmaning. Jag har inspirerats att skapa mycket.

Jag har skickat in ett bidrag för att visa vad jag gjort. Det är låten MICHELANGELO som inspirerat. Jag gillar Björn Skifs och konst. Gamla konstnärer från Italien; Michelangelo och Da Vinci. Hade stämpeln "vitruvian man" hemma och den fick bli symbol för konstnären. Mona Lisa omnämns i texten och det är konstnären Da Vinci som målat henne, precis som "vitruvian man". Frimärket med björnar är från Sverige och min koppling där blir till artisten och låtskrivaren Björn Skifs (som jag förövrigt är lite "kär" i ;-)).

Har försökt att fånga bilden jag vill ha av dig
Fast filmerna är många har ingen riktigt lyckats mig
Bilderna saknar ju skärpa och stil
Och gör inte rättvisa åt din profil
En tanke når mig långt ifrån
Jag slår mig ner vid min telefon

Michelangelo, kan du svara på
Hur du gjorde dom, alla tavlor som blev historia sen
Michelangelo, men så svara då
Kan du komma hit, och ta med stafflit
och måla av min vän

Om man kunde visa hela världen hur du ler
Då skulle Mona-Lisa be om att få plockas ner
Du skulle ta hennes plats som legend
Med fräknar på näsan blir du lika känd
Så mästaren nånstans ifrån
Var snäll och svara i telefon

Michelangelo...


(Written by Björn Skifs / Bengt Palmers) Björn Skifs (Sweden)

Jag har stämplat, distressat, använt min gamla stylus tool och målat med klorin. Gick igång riktigt med massa kul grejer. Tack för inspirationen Scrapbruket!

Hoppas ni får en bra vecka!
Sara - SaGam

Kommentarer

Postat av: Christine Schärfer

Publicerad 2012-02-26 16:29:57

Hej Sara,

Tack för en trevlig dag igår. Det var riktigt rolig att få lära känna dig. Tack för alla goda ord av råd och uppmuntran. Tack också för tipset om scraploppis. Ska kolla vad jag ha hemma. Ska också fundera om seminariet. vi har ju fram till den 22 mars att bestämma oss.



Ha det gott och vi ses!



Kram

Christine S

Postat av: Maria

Publicerad 2012-02-27 12:10:42

Jag har sagt det förut och jag säger det igen, jag avundas ditt frigjorda skapande. F ö är Björn Skifs en hyvens kille :)



KraM

Postat av: Annika - kort & gott

Publicerad 2012-02-27 17:38:44

Så häftigt ditt kort blev!

kram Annika

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela