Sara - SaGam

..göra blommor...

Publicerad 2011-10-04 20:10:42 i Smått & Gott

När Linnéa, snart 9, var på sin första stämpelmässa var hon 5 dagar. Vissa börjar tidigt... Hon har varit en självklar del av min hobby, även om jag värdesätter mina ensamma pysselstunder högt. Mor och dotter har skapat mycket tillsammans. Hon skulle bergis kunna leda en nybörjarkurs!

I lördags var det dags för ännu ett mässbesök - Papperskraft i Partille. Vi hade stämt träff med Ingrid och hennes dotter L. Ganska snart efter att vi kommit in gick vi till det lilla cafét och fikade. Linnéa åt både kanelbulle, chokladhavreflan och ett par små kexchoklad. Sedan botaniserade vi bland alla sakerna i montrarna. Linnéa och L hittade massa fina blommor som Linnéa ville köpa, men hur det blev så köpte hon inga blommor. Självklart skulle vår gemensamma pysselkväll bestå av blomstertillverkning. "Mamma, jag vill hem och göra blommor"!
Så medans jag städade pysselbord (för att över huvudtaget komma fram) monterade Ingird nya stämplar och LoL tillverkade blommor av olika slag. Lite senare på kvällen anslöt sig Tim, snart 7, och färglade motiv för glatta livet. Ett par blommor fick han också gjort.
När Ingrid och L skulle gå nån gång efter 23 var jag tvungen att avbryta barnen i pysselaktiviteterna. Det var liksom dags att sova tyckte jag. Barnen hade säkert kunnat fortsätta ett tag till...
Visst blev det fina blommor?!
Jag vill gärna ha tips på blommor man kan göra själv. Tacksam om du vill dela med dig av någon beskrivning. Bland er som bidrar med något tips (fram tom. lördag 8/10) lottar jag/vi ut en blomma :-)!
Må gott!
Sara-SaGam

Kommentarer

Postat av: Ingrid - Inola

Publicerad 2011-10-06 20:30:54

Blommorna är fantastiska, tycker Ingrid, som sett dem i verkligheten! Hälsa dina små blomstermakare från oss

Postat av: copywriting service

Publicerad 2011-10-17 19:36:55

Vad fint du har gjort, det blev ju som en riktig liten saga hela kortet. Lilla Anna och Långa farbrorn på upptäcksfärd ... Apropå beskrivning, visst har du gjort en sådan för "Double Slider Cards"? Kommer nämligen inte riktigt ihåg måtten och hur man gör

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela