Sara - SaGam

Konfirmation

Publicerad 2011-05-18 18:56:16 i Stämplat

Det är hög tid att förbereda konfirmationskorten. De ungdomar som under året gått till kyrkan för att läsa om Jesus och kristen tro ska konfirmeras och det brukar firas.
Jag har gjort en konfirmationshälsning som jag tycker passar till både killar och tjejer. Jag har rotat i min "Collage stuff"-låda. Där samlar jag gamla saker som jag hittar på loppisar och tänker att jag kan komma att använda på något kort någongång. Jag hittade en gammal psalmbok. Jag rev ut ett par sidor ur och färgade in med distresser. Dessa satte jag fast på bakgrundspapperet som jag gjort själv. Jag använde wellpapp som ram.

Stämplarna jag har använt är Konfirmation och Bibel (Kortmakaren). Jag stämplade på kvistpapper och färgade in med distresser. Lite olika spetsar som dekoration. Min vän häftapparaten har jag använt flitigt.

Hoppas jag lyckats inspirera dig till att skapa konfirmationskort!
Sara-SaGam

Kommentarer

Postat av: Agneta

Publicerad 2011-05-18 19:27:33

Pinsamt! Jag har inte varit här hos dig på hur länge som helst. Vad mycket fina grejer du har gjort!



Försöker få till den där 'ruffiga' stilen, men det funkar inte så bra för mig. Men det är alltid trevligt att inspireras!



Väldigt fin banner oxå! :)

Postat av: lenislenis

Publicerad 2011-05-18 22:00:19

Så snyggt Sara!

Postat av: Emelie

Publicerad 2011-05-19 06:56:33

Jättefint!

Kram Emelie

Postat av: Mim...

Publicerad 2011-05-19 17:34:10

Hej Sara, vilket fräckt konfirmationskort du har gjort.

Ha en fortsatt bra dag.....

Postat av: Eva F

Publicerad 2011-05-21 07:20:30

Vilket häftigt konfirmationskort Sara.

Kram från Eva

Postat av: Emilia Å

Publicerad 2011-05-25 12:00:59

Superfint konfirmationskort! Du har verkligen fått till det bra med den ruffiga stilen. Bra idé med en "Collage-stuff"-låda. Man kan hitta så mycket kul på loppisar! :-)

Postat av: Emilia Å

Publicerad 2011-05-25 12:07:38

Jättefint konfirmationskort! (Skrev en kommentar nyss men det verkar inte som att den kom fram, så jag gör ett nytt försök.) Du har verkligen fått till den ruffiga stilen! Bra idé också med en "Collage-stuff"-låda. Man kan hitta så mycket unikt och kul på loppisar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela