Sara - SaGam

Beställning av dopkort

Publicerad 2011-05-02 21:24:37 i Stämplat

Jag har en vän, Elin/Elina, som titt som tätt får alla möjliga och omöjliga beställningar av folk i sin närhet som önskar speciella kort till särskilda tillfällen. I förra veckan var Elin här och rotade i bland mina stämplar för att försöka få till alla önskemål. Hon gick hem med en påse och snart vet jag att hon är klar med denna omgång. Hon är fantastisk!
Det händer inte mig ofta, men i lördags fick jag en beställning på ett kort av min granne (Tack för förtroendet Liza). Så kul att få skapa lite för andra och sprida lite handstämplad glädje. Min beställning var långt ifrån så invecklad och utmanande som Elins, men jag hade det mysigt kreativt en sen stund vid pysselbordet. Dopkort gällde det, flickan heter Elsa och önskemålet var rosa ! Så här blev resultatet:
Prinsessa - hÄnglar & stÄnglar
Babyfötter - Hero Arts
Bokstäver - ?
Vit spets - Kortmakaren
Just nu trivs jag med att göra kort i storleken 13x13 cm och som man "öppnar uppåt" så de kan stå som ovan. Vilket format på kort jobbar du helst med?
Sara-SaGam

In och rösta på dina favoritbidrag i Scrappiz cybercrop. Du har till den 8/5 på dig!

Veckans erbjudande hos Kortmakaren:

Även denna vecka kan du köpa stämpelplattorna Sirlig vår, Stjärnbilder och
Stjärnbilder - texter för endast 219:-/styck. Ord. pris 249:-/styck.

Köper du två plattor skickar vi med två meter av den vackra spetsen
Crochet i valfri färg. Köper du alla tre får du fyra meter av samma
spets. Beställ spetsen som vanligt så plockas den kostnaden bort i
efterhand.




Kommentarer

Postat av: lenislenis

Publicerad 2011-05-03 01:38:50

Sött kort,söt stämpel!

Kortstorlek/modell varierar nog en del för min del men oftast håller jag dem i 14,5 i kvadrat pga kuvertens storlek ;). Jag gör dem oxå gärna så att de öppnas uppåt men jag varierar nog hej vilt :)

Postat av: Gunvor

Publicerad 2011-05-03 06:45:33

Vilket gulligt kort! Perfekt till en liten prinsessa!



För mig varierar kortstorleken - det beror lite på hur kortet ser ut och vad det innehåller. Jag använder stommen för att "knyta ihop det" på slutet. Även jag gillar kort som öppnas uppåt, men tittar jag på den senaste högen är det nog 50/50 ungefär



Kram, Gunvor

Postat av: Mim...

Publicerad 2011-05-03 19:32:39

Gulligt kort til en liten sessa.

Jag gillar mest att göra kort i 15x15 men det är kanske gammal vana.

Ha en fortsatt bra vecka.....

Postat av: Eva F

Publicerad 2011-05-03 20:53:05

Tack för hälsningen i min blogg.

Vilket sött sessekort du gjort.

Jag gör nog oftast kort i 15x15 men varierar både storlek och vikning ofta.

Ha det så bra.

Kram från Eva

Postat av: Elina

Publicerad 2011-05-04 01:28:38

Dina stämplar räddade mig, båda studentkorten, grattiskortet och ena omgången inbjudningskort är färdiga. En omgång inbjudningar (de marina) kvar. Har tagit en paus och gjort lite annat mellan men snart ska jag ta itu med dem. Tycker att du lyckades finfint med din beställning!



Jag gillar runt 13x13-14x14 cm. Gärna med vikningen uppåt.

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-05-21 20:55:21

Vilket fint rosa kort! Stilrent och snyggt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela