Sara - SaGam

Variant av resist-teknik

Publicerad 2011-03-07 08:35:00 i Stämpeltekniker

Jag har under alla mina stämpelår alltid tyckt att det varit kul att testa olika tekniker. En hel del av det jag testat finns på min hemsida SaGam design. Du är välkommen dit såklart. Kanske hittar du något nytt att testa eller så gör du som jag ibland. Hamnar där och väcker något gammalt till liv ;-)

Dagens kort har jag gjort med en variant av resist-teknik som jag ska förklara enkelt här:
1. Stämpla motivet/motiven på vitt papper och embossa med klart embossingpulver. Jag tycker det blir bäst om papperet har lite struktur i sig.
2. Använd en Ink Blending Tool och färga in hela papperet i den färg du vill ha. Jag har använt gröna nyanser av distressdynor.
3. Färgen fastnar inte på det du embossat så det vita motivet fram träder. Om någon överflödsfärg finns kvar på motivet kan du lätt torka av det med lite mjukt papper.



"Blomsterranka"/Viva Decor - Kortmakaren

Hoppas du vågar testa tekniken och fråga gärna om du undrar något!
Sara-SaGam

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2011-03-07 09:57:31

Ja just det...hade "glömt"! Fint blev det och grönt är skönt.



KraM

Postat av: lenislenis

Publicerad 2011-03-16 00:20:25

Riktigt snyggt! Gillar massor!

Postat av: Engla

Publicerad 2011-05-07 01:28:02

Grym sida du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela