Sara - SaGam

von Anka

Publicerad 2011-02-06 10:59:59 i Stämplat

Efter vår fantastiska resa har jag inte kommit igång riktigt med skapandet igen. Under helgkvällarna nu har jag ägnat mig åt att försöka få ordning på alla de stämplar jag har i mina gömmor. Jag badar i motivstämplar som von Anka i pengar...Försöker skapa ordning, men lyckas inte så väl. Det är ett "hästjobb". Behöver nog göra mig av med en del....igen.

Tycker själv det är roligt att besöka bloggar där det uppdateras ofta och skulle själv vilja se att min egen också gör det. Vet att jag själv är ansvarig ;-). Så kanske kan det bli ändring. Håll tummarna!

Tycker inte om stämplar från Penny Black. Vet att många älskar dom. Igelkottarna och mössen och katterna är ingenting som tilltalar mig.  Men en och annan gång glimmar det till! Denna fina blomma kommer från PB och är en som tilltalar mig mycket. Har färglagt med distresser och sedan målat på lite perfect pearl för att få det att skimra. När jag ändå var igång gjorde jag en ATC av resterna.



Ha en bra dag och kika in snart igen. Man vet aldrig när jag sätter fart :-)
Sara-SaGam

Kommentarer

Postat av: Elwa

Publicerad 2011-02-06 11:24:01

Så fint! Det glimmar verkligen till! Kan hålla med din om PB, jag har inte köpt på mig mer än en igelkott - och den tänker jag sälja nu! Men de här blommorna var jättefina!

Postat av: Gunvor

Publicerad 2011-02-06 12:34:29

Fina kort!

Jag kan också hålla med om PB, men tänker i alla fall behålla det fåtal djurstämplar jag har därifrån. Kort med dom på brukar vara väldigt uppskattade av mottagare och de har också varit användbara till olika barnkort. Dessutom har ju en del av dom en kul "twist" - t ex den franska tuppen med baguetten, hönsen som stickar m fl.

Kram

Postat av: Ingrid - Inola

Publicerad 2011-02-06 15:20:39

Precis det där slår mig ibland - vad ofantligt många stämplar jag har och så få jag egentligen använder. Sortering och rensning lär man få hålla på med i evighet. Roligt att du smugit igång skapandet igen! Penny Black-stämplarna med djur på har jag ett kluvet förhållande till. Jag har nog själv passerat den fasen när jag tycker de är supergulliga, men som Gunvor skriver så kan de komma väl till pass på barnkort och de brukar uppskattas mycket av "rätt" mottagare. Däremot har PB många naturmotiv som jag älskar, t ex den här vallmon som du har använt.



Kram och ha en fortsatt bra söndag! (och kolla mejlen)

Postat av: AnnikaS

Publicerad 2011-02-06 18:16:59

Vilket läckert kort! Själv har jag en hel del PB stämplar som jag gillar, men är lite dålig på att använda dem. Tror att det har att göra med att man såg dem överallt ett tag vilket gör att jag tröttnar.



Ser fram emot att få se din blogg uppdateras ofta!

kram Annika

Postat av: Louise (vbg)

Publicerad 2011-02-06 18:32:48

underbara kort...har oxå ett antal PB men gillar dem skarp även djurmotiven:) men denna vallmon har jag inte, men åh så snygg....vill ha...vill ha :)

Postat av: Elina

Publicerad 2011-02-06 23:11:53

Vackert kort med vackert motiv, jag har också den stämpeln! Jag gillar att du har stämplat motivet flera gånger, så har jag aldrig använt den.

Postat av: lenislenis

Publicerad 2011-02-07 00:50:07

Underbar stämpel, underbara färger, underbart kort!

Postat av: Millasew

Publicerad 2011-02-07 17:20:11

Vilket fint kort! Gillar färgkombinationen, trots att brunt i vanliga fall inte riktigt är min grej!



Får väl erkänna att jag tillhör dem som fortfarande gillar sött och puttenuttigt, som många av PB-stämplarna...

Postat av: Maria

Publicerad 2011-02-07 21:18:14

Jag har några kottar som jag tror var några av mina första stämplar så därför får de bli kvar.

Jag tänker sommar när jag ser ditt kort men också på alla hjärtans dag.



KraM

Postat av: Monica =)

Publicerad 2011-02-08 15:06:28

Hej där!

Vilket snyggt kort!!!

Ja du, jag ingår bland dem som gillar det mesta i stämpelväg -var sort har sitt användningsområde o sin mottagare på nåt sätt. Fast jag får väl erkänna att det finns en del som aldrig blivit använt...

Motiv med möss på har jag svårt att motstå...bor ju tre oemotståndliga rått-damer i vår familj som gett upphov till denna svaghet!

Kram, Monica

Postat av: Angela

Publicerad 2011-02-12 11:40:32

Det där var en fantastiskt fin stämpel, gillar verkligen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela