Sara - SaGam

Nyårsinbjudan

Publicerad 2011-12-15 08:00:00 i Smått & Gott

De senaste åren har vi firat nyår med min mans syskon och deras familjer. En trevlig tradition som vi hoppas håller i sig. I år ska vi vara hemma hos oss och jag får göra inbjudningskort. Jag valde färgerna först. Svart, vitt, silver och accentfärgen rött. Det röda blev mer vinrött än vad jag tänkt från början, men jag tyckte det passade bra.

Jag stämplade stjärnorna från arket "Stjärnbilder” och embossade med tjockt embossiingpulver.  Jag använde flera lager embossingpulver och värmde en hög av det. I den smälta massan stämplade jag med stjärnan från samma stämpelark. För att inte stämpeln ska fastna i det varma, kladdiga så färgar jag in den med embossingdynan först. Då är det lätt att lyfta den när massan stelnat något.

Tomas med raket finns på en hel platta med massa Tomasar på. Underbara enligt mitt tycke. Jag har färglagt honom och sedan lagt ett tunt lager lack på stjärnorna på mössan. På det har jag hällt glitter.Välkommen!

Alla stämplar - Kortmakaren

/Sara - SaGam

Kommentarer

Postat av: Tigerblommaa

Publicerad 2011-12-16 21:08:42

Läckra!

Postat av: Angela

Publicerad 2011-12-20 20:02:20

Vilka himla fina kort, väldigt nyårs-aktiga!

Postat av: Muffin

Publicerad 2011-12-25 10:35:23

Så fina!

Tusen tack för fantastiskt fint julkort - så läckert det är!! God fortsättning på julen, kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela