Sara - SaGam

Maskad fjäril

Publicerad 2011-04-14 09:05:00 i Stämplat

På Scrap o Hobbys träff häromveckan gjorde jag många kort med stämplar från Hero Arts. Jag hade alla min clings- och alla clearstamps med mig och det var härligt. Det blev "rena" kort allihop utan särskilt mycket dekorationer. Jag gillar det.

En utmaning var att man skulle använda masker på något sätt och Pearl Ex. Jag gjorde en egen mask av en fjärilstämpel och sedan penslade jag ut lite pearl ex (ett glimmer-pulver) blandat med vatten på blommans kronblad så det skimrar. Blev något mycket skimmer här och var så jag stämplade blomman en gång till och klippte ut en del kronblad och fäste dessa med 3D-kuddar så det blev ytterligare effekt på kortet.

Mer om maskning kan du läsa på min teknik-sida Sagam Design HÄR!
Lite om Pearl Ex hittar du HÄR!



Denna och nästa vecka kommer vi i designteamet att fokusera på produkter från Hero Arts i Kortmakarens blogg. Att Hero Arts gör fantastiska stämplar känner ni ju redan till, men nu har de dessutom gjort mönstrade papper som matchar några av deras omtyckta stämpelmotiv. Denna veckas erbjudande hos Kortmakaren: Beställer du två stämplar / stämpelset från Hero Arts skickar vi med tre av Hero Arts nya papper (storlek 21 x 29cm), värde 25:-. Erbjudandet gäller 11/4-17/4.

Nu önskar jag er många härliga pysselstunder och härliga vårdagar!
Sara-SaGam

Kommentarer

Postat av: Jaana

Publicerad 2011-04-14 15:16:34

Jag gillar också det där enkla allra, allra bäst !

Postat av: Muffin

Publicerad 2011-04-16 23:54:58

Vilket vackert kort, Sara - fantastiskt fint! Älskar ramarna runt, de blir liksom pricken över "i". Kram!

Postat av: Minerva

Publicerad 2011-05-21 20:58:42

Snyggt kort! Har ofta kollat in just denna vallmostämpel från Hero Art, den är fin.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela