Sara - SaGam

"Jag vill bli din!"

Publicerad 2010-05-10 21:59:25 i Stämplat

Jag har en tendens att köpa saker till min hobby som sedan blir liggande mer eller mindre länge. Det kan vara fina papper, dekorationer eller stämplar som bara vinkar till mig och säjer: "Jag vill bli din!". Det kan dröja ganska länge innan jag packar upp påsar med saker jag köpt. Eller så tömmer jag påsarna och låter grejerna ligga framme på pysselbordet tills jag använder det och det sedan hamnar på sin rätta plats. Kanske är det därför mitt pysselbord alltid tycks fullt av saker...

Häromdagen gjorde jag ett kort med en av stämplarna jag köpte i USA. Använde mina distresser att färglägga med och monterade på ett av alla de nya kortstommar med vit insida som jag köpt för att samla på...



Använder gärna blommor på mina kort och LO:s och har samlat på mig en hel del. Ändå lockas jag till att göra nya, egna. Får tips och idéer från många pysselkollegor och samlar ihop dom idéerna till något eget projekt. Dessa har jag gjort mha utstansade retroblommor från spillbitar av mönstrat papper, en färdig blomma med stjälk som knopp och en hel del vatten på sprayflaska. Sedan har jag "knöcklat"  och sprayat med lite walnut ink också. Blev några till att samla på om jag inte hittar något alster att placera de på med en gång.



Tack alla ni som inspirerar mig!
Sara-SaGam

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2010-05-10 22:45:47

Jag gillar verkligen egengjorda blommor. Förstår inte varför jag köper på mig en massa färdiga som jag aldrig (nästan) använder.



KraM

Postat av: sari hänninen

Publicerad 2010-05-10 23:14:28

Hej Sara... Ja, nu förstår du kanske varför d blir extra pilligt för mig att jobba med "biltema"-tejp eller mindre rullar :-)...

Postat av: Jaana

Publicerad 2010-05-11 14:28:00

Ååååh, vad jag tycker om detta kort !

Postat av: AnnikaS

Publicerad 2010-05-11 16:56:21

Superfint kort! Skönt att höra att det finns fler än jag som bara måste ha vissa saker.

kram Annika

Postat av: Lillemor Engdahl

Publicerad 2010-05-12 10:50:22

Läckert kort, verkligen fräscha o fina färger! Och vilka blommor sen...blir helt såld! Måste genast sätta igång med en egen tillverkning!

Ha det gott! Kram fröken Lillemor

Postat av: Ingrid - Inola

Publicerad 2010-05-13 18:17:13

Turkost och brunt är en väldigt snygg färgkombo! Blommorna är hur läckra som helst. De finns med på min lista för saker jag vill testa någon gång, kanske kan man få en demo?



Kram från en annan samlare ...

Postat av: Sara - SaGam

Publicerad 2010-05-26 09:08:58

Älskar ditt brun/turkosa kort

<3Tina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela