Sara - SaGam

"Änglaskaran sjöng i kör...

Publicerad 2010-12-01 21:21:05 i Julkort

...om vad som hade hänt." Julen förknippar jag med änglar. Jag tycker änglar är fint. Många sätter änglavingar på allt, och andra ser nyfödda barn som små änglar. Det gör inte jag. Barnänglar ger mig helt andra associationer. Tänk hur olika vi uppfattar saker och ting. På jobbet brukar vi säga "Min hund är inte din hund" och menar att när vi säger tex. hund så är de bilder vi alla människor får i huvudet olika trots att vi utgår från samma sak. Den bild vi får framför oss och den tolkning vi gör av ord och upplevelser är så individuell eftersom vi utgår från oss själva och den erfarenhet/relation vi har av/till tex. änglar. Intressant när man funderar vidare...

En av utmaningarna på Kortmakarmaran i lördags var att skapa ett kort med minst en ängel på. Sen var det fritt! Mitt bidrag blev med en ängel som funnits i min ägo sedan 10 år tillbaka. Kanske har använt den på ...4 kort... Men jag gillar den!



Det är december!
Sara-SaGam

Kommentarer

Postat av: AnnikaS

Publicerad 2010-12-02 07:56:05

Det är verkligen intressant att fundera över det här med hur olika vi uppskattar saker. Det gäller att tänka till ibland.



Ditt kort är underbar, vilken härlig ängel!

kram Annika

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela