Sara - SaGam

Rosigt rosa

Publicerad 2010-08-24 20:27:48 i Stämplat

Visar idag ett litet rosa kort till ny liten bebis. Som vanligt gillar jag att använda små stämplar och stämpla en bakgrund. Här har jag gjort det direkt på kortbasen. Den blommiga bakgrunden som var i brun ton på kortet i förra inlägget är här i rosarött. Bebisens rosiga kinder är gjorda med torrchalks. Jag använder alltid det till just kinder. Med en avklippt pensel fångar jag upp färg i chalken och sedan duttar jag på det där jag vill att det ska vara. Att penselstråna är lite ojämna och spretar åt lite olika håll är perfekt, då blir det diffusa kanter.



Kortet kompletteras senare med namn, datum längd och vikt.

Hur gör du de rosiga kinderna? Jag tar gärna emot fler tips från er!

Må gott!
Sara-SaGam

Kommentarer

Postat av: Mim...

Publicerad 2010-08-25 21:52:47

Du är bra på att göra egna bakgrunder!

Jag har använt mig av din förklaring till trappstegskort till en utmaning i min blogg med hänvisning till dig.

Ha det bra!

Postat av: Ingrid - Inola

Publicerad 2010-08-25 22:02:26

Den är för söt den lilla Kortmakarbebisen! Jag målar huden med Promarkers och färgen "Blush". Sen direkt innan allt torkat tar jag "Pastel pink" och gör små rundlar på kinderna. Färgerna flyter ihop fint och det blir inga skarpa kanter.

Postat av: Anita

Publicerad 2010-08-26 15:49:21

Hej där!



Hoppas du mår bra efter din långa ledighet. Fint kort. Jag gör nog oftast som Ingrid men gillar chalk också.

Kram/ Anita

Postat av: Agneta

Publicerad 2010-08-26 19:29:26

Jag brukar nog använda torrchalks. Om jag målar med mina akrylfärger från ranger så använder jag den rosa och lägger en svag mycket blöt prick i det blöta beigea ansiktet...typ :)



Spinnkortet i min blogg är faktiskt väldigt enkelt att göra. Det finns massor med beskrivningar på nätet, det är bara att prova för dig! (Känn dig utmanad! :) :)

Postat av: Birgitta

Publicerad 2010-08-27 19:34:02

Hej Sara! Vad fint kortet blev! Jag gör som Inola med PROmarkers! Använder blush och sen pastel pink, det blir jättebra! Ta hand om dig! Kram Birgitta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela