Sara - SaGam

Bakom motivet

Publicerad 2010-08-02 21:51:07 i Smått & Gott

Jag tycker mycket om att göra egna bakgrunder. För er som känner mig är det väl ingen nyhet. Några av mina riktiga favoriter är de stora stämplarna från Hero Arts. Dom använder jag ofta och stämplar/embossar/färgar in osv. för att skapa ett "eget mönsterpapper" att montera motivet på för att göra ett färdigt kort. På kortet här har jag använt "Antique Flower background" från Hero Arts och inkblending tool för att skapa bakgrunden. Killen kommer från The Greeting Farm.



I går samlades 10 kreativa tjejer hemma hos mig för en skaparfest. Jag ville samla gamla och nya vänner med kreativt sinne hemma hos mig för att vara kreativa tillsammans och inspirera varandra till att utvecklas i skapandet. Vi hade så trevligt! Började vid 15 och till en bit efter midnatt. Tack alla ni som var med och gjorde dagen till vad den blev! Har ännu inte fotat något jag gjorde. Klippte stämplar på foam-ark, testade på att göra Box-kort och sen fram vid 23 gav jag mig på att scrappa. Det blev 3 färdiga LO´s. Hoppas på fler skaparfester framöver!

Må gott! Var kreativ!
Sara-SaGam

Kommentarer

Postat av: lenislenis

Publicerad 2010-08-03 00:32:26

Härligt kort! Snyggt monokromatiskt!

Postat av: Ingrid - Inola

Publicerad 2010-08-03 11:38:41

Vilket annorlunda färgval för ett "killkort" - gillar de mustiga färgerna och hela kompositionen. Känner igen mig i det du skriver om bakgrunder, själv använder jag numera nästan inga färdigmönstrade papper utan gör egna - mycket roligare så!



Kram och tack än en gång för en härlig skaparfest!

Postat av: DesignAnnique

Publicerad 2010-08-03 11:57:15

Läckert kort! Göra egna bakgrunder är underskattat, jag ska nog försöka komma igång med det igen.. det har liksom kommit i skymundan, en gång i världen var det ju så man gjorde. :)



Postat av: AnnikaS

Publicerad 2010-08-03 12:59:03

Jag tänker ofta på dig och dina egengjorda bakgrunder. Det är så snyggt och jag borde göra det oftare, får se till att ta tag i det.



Skaparfest låter helt ljuvligt, trist att jag bor så långt bort.

Ha det gott!

kram Annika

Postat av: Gunvor

Publicerad 2010-08-04 12:16:42

Jätteläckert kort! Jag gillar färgerna jättemycket.



Kul med en kreativ dag/kväll/natt. Jag ser fram emot att få se vad du skapade!



Kram, Gunvor

Postat av: Monica =)

Publicerad 2010-08-05 19:42:30

Hej där goa Sara!! =)



Så fina stämplar jag vann i din blogg-utmaning: TACK!!



Ska bli kul att se mer av den där snudd på nattliga kreativiteten!!



Kram, Monica

Postat av: Louise (vbg)

Publicerad 2010-08-05 19:55:51

Åh, så fint. Jättekul att få göra egna bakgrunder:) Skall bli kul att få se resten av er kreativa dag/natt :) Kramiz

Postat av: Melvinkajsa

Publicerad 2011-06-13 09:41:15

Hi, nice site! Keep up the good work!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela