Sara - SaGam

Skuggstämplar

Publicerad 2009-09-03 21:49:38 i Stämpeltekniker

Vissa stämplar ser man direkt vad man kan använda de till. Andra är svårare att förstå sig på och man behöver kanske någon som gör något med just en stämpel för att man ska fatta. Lite så är det med skuggstämplar tycker jag. De ser liksom inget ut för världen, men man kan använda dom på massa sätt.

Den här ser tex. ganska trist ut. Färga in hela "shadowstampen" med en ljusare nyans av en dyna. Färga sedan in bara kanterna med en mörkare färg. Stämpla den sedan på ett papper. Ta till en motivstämpel och stämpla rakt på eller lite bredvid så blir det liv i bilden. Komplettera med en text stämpel så har du ett stilrent enkelt kort. Voilá!


Hoppas ni får en trevlig helg! Själv har jag fullt sjå att komma ikapp mig efter semestern,. Finns så mycket att göra!
/Sara

Kommentarer

Postat av: MiaS

Publicerad 2009-09-04 13:34:25

Men vad läckert! Tack för tipset.

Postat av: sussilull

Publicerad 2009-09-04 18:56:07

Här kommer en kommentar :-)

Himla läckert det vart med de rödrosa tonerna i distressrutan. Jag måste nog prova de färgerna jag med. Skönt att du haft en bra semester och att ditt bloggande nu kommer igång igen.

Postat av: sussilull

Publicerad 2009-09-04 18:57:26

ja bättre vakna sent än aldrig...haha nu ser jag ju att det är en stämpel du använt.

Dags att gå och lägga sej nu kanske...hihi

Iallafulla fall så var färgerna skitläckra.

Postat av: Ingrid - Inola

Publicerad 2009-09-04 22:41:39

"Less is more" - jättevackert kort! Kul att talas vid igår. Kram!

Postat av: DesignAnnique

Publicerad 2009-09-04 23:00:26

Härligt kort! Får nog bli ett par sådana för att sparka igång kreativiteten igen, har kommit av mig lite.. Har inte tänkt på att färga in kanterna i en mörkare färg sådär, det ska jag banne mig testa nästa gång!

Postat av: Birgitta

Publicerad 2009-09-05 15:03:56

Läckert!! Jättebra tips!

Fint kort blev det ju också!!

KRAM Birgitta

Postat av: Elisa

Publicerad 2009-09-08 07:03:40

Och vips hade du en "distressruta" där! Utan att behöva använda postit-lappar!

Postat av: Louise (vbg)

Publicerad 2009-09-08 09:59:01

Ja visst ja...vilken tur att du påminner om det enkla som blir sååå fint....visst ses vi på rekordträffen....många blir vi :) kramiz

Postat av: Muffin

Publicerad 2009-09-08 13:54:04

Åh, så snyggt! Jag är sååå dåligt på att göra sådana där rena snygga kort, får väl träna mig på det....:)

Kram!

Postat av: Kristina

Publicerad 2009-09-12 20:26:05

såååå snyggt!

Kram kristina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela