Sara - SaGam

Några av sommarens alster

Publicerad 2009-09-10 21:50:11 i Stämplat

Även om jag inte varit väldigt många timmar vid pysselbordet under sommaren har jag ändå fått till lite kort och LO:s. Har fotat dom av bara farten, men upptäckte inte dom förrän i kväll då det var dags att tömma kameran på fotografier. Vill gärna visa er här så klart!

Har fått lite dille på att bygga miljöer på kort och det första jag visar idag är ett sådant. Ett QK-träd tillsammans med sol-die och ett par stämplar blev ett grattiskort till en vän. Tyckte jag fick till det extra bra när jag stämplade en bladstämpel på trädkronans olika lager. Träden blev liksom mer levande då. Hittade ett gammalt mulbärspapper i grönt som blev en oklippt gräsmatta. Kul effekt.




Ni som brukar titta hit vet att jag gillar min molnstämpel från Hero Arts mycket. Men på nästa kort har jag faktsikt gjort molnbakgrunden själv. Ingrid har lärt mig, var inte svårt alls, att klippa moln av Post-It lapp och dutta ljust blå färg på. På detta kortet är det verkligen inte en massa lager på lager till skillnad från det första. Här är fåglar (gillar den stämpeln mycket) och text stämplat direkt på bakgrundpapperet och sedan monterat på kortstomme.



På jobbet har jag gjort nya stämplar idag och planerar för fullt inför Nordiska Stämpel- och Scrapmässan.
Må så gott därute. Ta hand om varandra!
Sara

Kommentarer

Postat av: Kristina

Publicerad 2009-09-12 20:26:36

ja,snart är det mässa!Ska bli så KUL!

Postat av: Birgitta

Publicerad 2009-09-12 23:13:11

Hej Sara!

Hoppas att planeringen går bra inför mässan!

Snyggt kort förresten!

KRAM Birgitta

Postat av: Elina

Publicerad 2009-09-15 18:26:37

Lär du mig göra en sån fin molnbakgrund?!

Postat av: Maria

Publicerad 2009-09-15 21:46:52

Ska bli kul att träffa dig på lördag!

Fina kort du har gjort!

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela