Sara - SaGam

Fortsatt klart

Publicerad 2009-05-23 14:53:53 i Stämpeltekniker

När jag ändå var igång med OH-plasten valde jag att göra ett kort där jag kladdat med akrylfärg också. Jag stansade ut en scalloped cirkel med Revloution. På den stämplade jag små fåglar med Adirondack Pigment Ink. Färgen från den dynan fastnar bra på plasten, men man får stämpla med stadig hand.


När fåglarna hade torkat vände jag på plasten och färgade in allt med akrylfärg. Se till att den täcker väl. Låt torka.


Sen var det klart att montera ihop på ett kort. Tänk på att fåglarna blir spegelvända. Jag monterade OH-biten på 3D-kuddar för att få mer effekt. 


Må gott och säg gärna hej när du är här!
Sara

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2009-05-23 17:00:22

Vad fint det blev och vilken rolig idé.



KraM

Postat av: Tesa/Therese

Publicerad 2009-05-23 18:49:42

Läckert, tack för tipset! Kram

Postat av: MiaS

Publicerad 2009-05-23 21:57:08

Tack för tipset - blev riktigt läckert!

Postat av: Ingrid - Inola

Publicerad 2009-05-23 23:20:26

Så duktig du är som experimenterar och utforskar nya tekniker, jag sparar tipset i min "att-testa-lista". Hoppas att allt är bra med er - hur går det förresten med vår loppis, många anmälda? Kram!

Postat av: Örnen

Publicerad 2009-05-24 14:18:39

Hej!

Vad mycket fint du gör :-)

Postat av: AnnikaS

Publicerad 2009-05-24 20:52:11

Jag blir alltid så glad över att se nya tekniker. Kortet är supersnyggt!

kram Annika

Postat av: Pysselmyran

Publicerad 2009-05-24 23:39:30

Hej :-)

Jag kikar allt in här mellan varven och tittar på allt fint du gör! Så roligt att få inspiration!

Kram / Sofia

Postat av: petraso

Publicerad 2009-05-25 07:13:54

SÅåååååååå läckert Sara....Clearcard så Härligt!



2 loppisar Mumsigt... Heden??? är Det loppis där??? nja jag är inte rabbiat av mg jag går på en vis varje år och handlar rejält.... sedan i bland om jag har vägarna förbi så brukar det vara loppis som föreningar eller klasser har på ett ställe vaarje lördag fast då är det mest böcker....



Hittade du något spännande????

Postat av: Lisa - InkyWings

Publicerad 2009-05-25 18:37:44

Hej där!!



Ser att det finns lite pysseltid mellan varven även i Floda. ;-) Hoppas allt är bra med er där nere, här kör vi en vända feber igen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela