Sara - SaGam

Färg!

Publicerad 2009-01-31 14:00:28 i Smått & Gott

Den senaste veckan har jag ägnat tid åt mitt pysselbord. Inget skapande faktiskt utan sortering. Jag har nu valt att färgsortera mina dekorationer och hoppas det hjälper mig att använda de olika "småsakerna" mer när jag väl skapar. Varje färg har fått en låda och i den ligger då tex. alla gröna dekorationer så som knappar, brads, öljetter, halvpärlor mm. Inköpta lådor från CO med fack blev nya förvaringsgrejen och jag har rensat och samlat och sorterat och känner mig sååå nöjd efter det. Samtidigt har jag lagt undan en hel del som jag ska sälja på vårens pysselloppis när den nu blir. Ingrid och jag ligger i startgroparna för planeringen och snart sätter vi ett datum. Dagen idag består av fortsatt röj/sortering och jag är så glad för det blir så bra när jag gått genom allt!



Njut av lördagen och helgen! Må väl! Lämna gärna en hälsning när du är här.
/Sara

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2009-01-31 16:14:36

Vilken smart idé att sortera småprytlar i färg. Jag gör så med blommor och band och har inte tänkt längre än så.

I år tänker jag inte missa loppisen såvida den inte inträffar på fel dag.

Må så gott själv!

Kramaria!

Postat av: Maria

Publicerad 2009-01-31 17:46:02

Kika gärna in till mig, jag har en minimini-postorderförsäljning.

Postat av: Hegu

Publicerad 2009-01-31 21:22:52

Vad fint du får när du sorterar! Jag har också funderat på färgsortering men eftersom jag gillar att "rota" i burkar så tror jag nog att det är bäst som jag har det...dvs alla brads tillsammans, alla knappar tillsammans osv...



Ha en fortsatt trevlig helg!

Postat av: Maria

Publicerad 2009-01-31 22:22:11

Tyvärr! Jag är bokad sedan länge på Stämpelbodens mara.

Postat av: Elisa

Publicerad 2009-02-01 07:58:46

Ja, visst är det skönt att rensa ut och få fint! Och att sen någon annan kan ha glädje av "renset" är ju också bra! Skön söndag, med fortsatt sortering kanske?

Postat av: Ingrid - Inola

Publicerad 2009-02-01 11:16:34

Det är så härligt att få ordning och reda. Färgsortering verkar bra och översiktligt, men vilket jobb! Jag har mina öljetter/brads sorterade efter typ och form och visst blir det en del grävande innan man lyckas fiska upp rätt färg. Ha en skön söndag och hoppas att solen har hittat även till Floda - här är det strålande solsken!

Postat av: AnnikaS

Publicerad 2009-02-01 13:20:25

Det ser verkligen sååå läckert ut!

kram Annika

Postat av: Christine

Publicerad 2009-02-01 14:45:19

Det känns väl skönt när det blir gjort. Själv har jag inte så mycket ännu.

Ha en skön helg

Christine

PS jag ska byta jobb inom 2 veckor DS



Postat av: Lisa - InkyWings

Publicerad 2009-02-01 15:20:43

Vilken färgklick!

Har du färgsorterat nått mer än småpryttlet? Berätta? Tips om nån bra förvaring?



Är oxå såååå nöjd över att jag färgsorterade alla sånna där småsaker. Blir mer använt på det viset känner jag.

Postat av: Mim...

Publicerad 2009-02-01 19:14:45

Vad duktig du är. Mitt rum ser ut som rena kriget just nu. Men det skall bli bättre, håller på att förvandla tidigare garage till hobbyrum.

Postat av: DesignAnnique

Publicerad 2009-02-02 14:35:32

Jag har också färgsorterat numera och det är mycket lättare att hitta något kul då.. oftast vet jag ju vilken färg jag vill ha men inte exakt vad :) Jag har dock inte mitt lika överskådligt utan de ligger i zip-påsar i lådor i en byråaktig historia. Då får jag rota också :) Fast ditt ser betydligt snyggare ut, det får jag erkänna... och det ser jättehärligt godisaktigt ut!

Postat av: Elina

Publicerad 2009-02-02 17:02:59

Loppis i påsk tycker jag! Då kommer jag!

Postat av: Carro

Publicerad 2009-02-02 23:56:51

Det där skulle jag oxå behöva göra! Det är kanonsmart så slipper man sitta och leta varje gång efter vad man vill ha.

Ser fram mot vad du hittar på med alla dekorationer. =)

Postat av: sari hänninen

Publicerad 2009-02-03 15:24:02

d var verkligen ingen dum idé att färgkoordinera dekorationerna... jag har ju lagt varje färg i var sitt fack när d t ex gäller knappar, brads och eyelets... men det e nog inte dumt att ha d som du har d... :-)



Tack för igår förresten!

Jag såg också att du vill bli fotad...

Förbered dig på sånt på lördag! Hi hi... :.-)

Postat av: Zornitsa

Publicerad 2009-02-03 17:17:28

Åh.. visst är det härligt att sortera pysselsaker... man blir så lugn och avslappnad. Jag har massor med smågrejer som ligger i plastlådor, undrar om jag ska testa att färgsortera. Tack för tipset!Det kommer att gå åt fler lådor men jag kanske också blir bättre på att använda allt smått. Längtar efter att få mitt paket från Kortmakaren :) Ha det bra :)

Postat av: Jaana

Publicerad 2009-02-03 23:13:11

Det finns något till dig i min blog....

Lycka till på maran; önskar såååå att jag kunde vara med !

Kram !

Postat av: netha

Publicerad 2009-02-04 07:00:48

Va bra, undrar om man skulle dra igång denna variant, för man måste ju prova och sortera är ju kul.

Jaa, en loppis blir kanon igen.

Kramis

Postat av: sussilull

Publicerad 2009-02-04 16:08:01

Ja sortera ja...det är något man verkligen skulle behöva. Sen när jag börjar skapa igen så river jag i allt så jag tror inte ens att jag börjar försöka ;-)

Postat av: Stamparina

Publicerad 2009-02-05 14:54:32

Vilket jobb du har, men visst känns det så roligt när man får ordning på prylarna!

.. och det ger vårkänslor att kolla in de läckra färgerna.

Kramis

/Stamparina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela