Sara - SaGam

Några Julreflektioner och Mellandagsrea

Publicerad 2009-12-25 13:04:22 i Smått & Gott

I mitt "gamla liv" som klasslärare hade jag en välbehövlig ledighet flera veckor runt julen. Det fanns liksom inte något jobb i tanken och alla elever var hemma hos de sina som hade fullt ansvar då. På senare år i Resursteamet i Lerums kommun mötte jag flera ungdomar som på olika sätt har det trassligt i livet. Mina tankar går till dom också den här julen. Jag hoppas så att dom har haft/har det bra. Julen är en jobbig tid för många...

När vi planerade årets julledighet på jobbet hade jag det inte helt lätt med vilka dagar som jag skulle jobba och vilka jag skulle vara ledig. Är ju vann att inte jobba alls dessa veckor. Tina skrev en stor lapp till mig så nu tror jag att jag har koll. Dagarna före jul blev min ledighet tillsammans med familjen. Ett skönt sätt att ladda för julafton och njuta av juleljus och vila. För första gången i mitt liv ska jag jobba i mellandagarna! Och vilka mellandagar det ska bli. Kortmakaren har REA och det är verkligen kul! 30% i web-shopen och 50% i butiken i Floda! Hoppas vi ses!

Fotot i inlägget blir julkortet vi tog på jobbet. Maria, jag, Tina, Anita, Towe å Tomas så klart!!



Nu ska jag städa undan julkortstillverkningen på pysselbordet och ta mig an de nyheter som just innan jul kom från Hero Arts:-)

God fortsättning!
Sara

ps. Sa jag att tomten gav mig och maken en kamera? Canon EOS 500D. Puss på tomten! ds.

Kommentarer

Postat av: Tesa/Therese

Publicerad 2009-12-25 17:54:16

God fortsättning och tusen tack för ditt julkort. Blev så otroligt glad när jag öppnade julposten häromdagen och fann ditt kort :)



Julkramar från Tesa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela