Sara - SaGam

Acrylic Smash

Publicerad 2009-12-28 23:36:42 i Stämpeltekniker

Ännu en gång blev det som det så många gånger blir i mitt skapande. Jag börjar med en teknik jag ska testa. Tar fram saker jag vill ha, dvs papper och stämplar till att börja med. Kanske någon skiss. Så gör jag enligt konstens regler och följer tillvägagångssättet ganska strikt från början. Men någonstans på vägen händer det...den där tekniken/skissen blev till något helt annat.
Den här gången skulle jag stämpla på OH-plast och färga in med akrylfärg. Riktigt kladdigt och gott. Har gjort någon variant av det förr, men nu ville jag testa detta. Men nej, det slutade med något helt annat. Ingen "acrylic smash" (jo, faktiskt den lilla mittbiten i blomman!), men väl ett 3D-julkort med mina helt nya bokstavstämplar från Hero Arts tillsammans med snöflingor på OH-plast.



Julen är över och kortet har förhoppningsvis kommit fram till sin mottagare. Funderar på om jag skulle ta och fortsätta med julkortproduktion nu. Julstämningen håller i sig, barnen och P har jullov, nejlikorna luktar fortfarande från apelsinerna, på radion spelas julmusik, chokladasken är ännu inte helt uppäten och adventsljusstakarna lyser upp tillvaron. Det är kanske nu jag ska skapa 2010 års julkort...

Må gott och njut av tiden-det är livet!
Sara

Kommentarer

Postat av: Ingrid - Inola

Publicerad 2009-12-29 10:10:38

Känner igen det därmed att försöka följa en skiss eller teknikbeskrivning och hamna på villovägar ... men det gör ju egentligen inget. Inspirationen får sig ju en kick i alla fall. Det är nog ingen dum idé att försöka sig på att göra lite julkort i förväg och kanske starta redan nu när vi just har firat och stämningen fortfarande finns kvar i huset. Fast sen är man ju ändå lite trött på tomtar och röda kort ...



Tack för igår, jag är så nöjd med min rea-shopping hos Kortmakaren. Fick tag i allt jag önskade mig! Kram på dig och välkomna hit på årets första dag!

Postat av: Maria

Publicerad 2009-12-30 16:11:27

Det är väl det som är så roligt med den här hobbyn. Att man aldrig vet hur det slutar. Jag tänker testa detta och får se var jag hamnar.

Tusen tack för julkortet, såååå roligt med överraskningar:)

Gott slut och gott nytt år!!



KraM

Postat av: Lisbet

Publicerad 2009-12-30 17:10:45

Gott nytt år önskar vi från Articsisters. Vi har en tävling med bas på att altra en vinbox. Tänkte att det skulle passa perfekt så här efter nyår. I slutet av januari beräknas vår nya stämpelkollektion vara färdig också.



Lisbet

Articsisters

Postat av: Agneta

Publicerad 2009-12-31 10:44:16

Gott Nytt År!



Härligt med en massa 'nya' tekniker i din blogg. Det ger mig sug efter att prova. Behöver nog köpa några fina servetter idag...eller vänta nu, jag har ju en hel låda full..... Dax att leka loss lite :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela