Sara - SaGam

Distresser

Publicerad 2009-04-26 21:02:03 i Stämplat

Tim Holtz distresser är det väl nästan ingen som missat. När han presenterade de första 6 färgerna (brunt, brunt och brunt...,-)) slog jag till och köpte de direkt. För att göra hela serien komplett hamnade sedan de andra 18 i min samling också så ja, jag har dom alla 24 dynorna. Tycker väldigt mycket om att arbeta med dom på olika sätt. I början gjorde jag minst av allt det som sedan kom att slå igenom så totalt. Ett av de sätt som blivit mest populärt är att använda refillerna till dessa stämpeldynor att färglägga med. Tänk att något som inte var alls tänkt så från början fick en sådan genomslagskraft. Köpte på mig några refillflaskor för det går åt en del dynfärg när man jobbar med distresserna som Tim H gör. Har också testat att använda de fär att måla med och jag gillar det. Har hållt i en del kurser och haft den äran att dela med mig av kunskaper om dessa dynor och refiller, det är alltid kul!

Att använda färgen att färglägga motiv med var ett tag sedan jag gjorde. Det går i vågor och det har varit Promarkers ett tag nu. Hur som helst tog jag fram min låda med distresser för ett tag sedan och satte igång. Motivet i fråga blev ett motiv som jag har en alldeles särskild relation till - igelkotten "Hearts allover" från Penny Black. Tillsammans med lite textstämplar från Kortmakaren och prickiga bakgrunder blev det tre kort i vårens färger.



Söndag kväll igen och i morgon börjar en ny härlig vecka. Njut av våren!
Sara

Kommentarer

Postat av: sussilull

Publicerad 2009-04-26 21:11:17

Jag ska njuta i fulla drag!! Hoppas du gör det samma.

Finfina kort du knåpat ihop. Den där stämpeln är ju för söt.

Postat av: Åsa - Scraphorse

Publicerad 2009-04-27 12:04:25

OJ vad mycket det hade hänt här sen sist!! Så mycket fint du skapat Sara. Jättenyfiken på slidekortet... :0)

Ha det så gott!

Kram ÅSa

Postat av: Elina

Publicerad 2009-04-28 04:22:02

Vad härligt att du har skapat med din älskade kotte Sara! Tjusigt blev det också. Kul att ta fram distresserna, mina har också vilat ett tag.

Postat av: Mia

Publicerad 2009-05-01 21:30:05

Hur har du fått till den vågiga kanten med hål i på det röd/rosa kortet?

Postat av: Sara - SaGam

Publicerad 2009-05-02 20:03:21

Kanten har jag stansat med en Fiskars-stans. Fungerar också att göra med hörnstans och öljettsättare.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela