Sara - SaGam

Av bara farten...

Publicerad 2008-10-14 21:39:55 i Stämplat

I dag gick det snabbare att få ihop ett vattenfallskort. Kul och inte svårt, när man väl gjort det en gång. Har inte fotat vattenfallet för att visa er utan vill istället visa upp vad jag gjorde under Inkywings crop. Härliga utmaningar och resultat som jag är nöjd med.
1. Kort med maskningsteknik.

2.Höstkort

3. Teknikutmaning. Måste chalkat kanter, rivit kanter, stämpla eget bakgrundspapper, stämpla på någon dekoration, sätta fast något med häftklamrar.

4. Skapa efter skiss

5. Kortliften

6. Följ färgen + svart och vit

7. Begränsat skapande. Alla sorter men max 2 av varje; papper, stämplar, dekorationer, band.

8. Skaparutmaning. Måste finnas; band, 3 olika stämplar, en egentillverkad dekoration. Får inte finnas; blommor, knappar, scalloped kanter.

1 LO. Eget mönsterpapper


De två andra kortutmaningarna var Falsk akvarell och ett kort vilket som helst för World Card Making day. Det är mitt kärlekskort och snögubben ni sett i tidigare inlägg. Vilket av korten gillar du bäst och varför?

Nu väntar nya utmaningar!
/Sara

Kommentarer

Postat av: AnnikaS

Publicerad 2008-10-15 15:04:24

Jag gillade många av korten, men allra mest gillade jag kortet en snöflinga är vinterns fjäril.



kram Annika

Postat av: Åsa

Publicerad 2008-10-15 21:52:25

Vilken slutspurt du la in i cropen! Du måste bott i pysselrummet hela helgen... ler Vad fina kort du gjort, kul med glasspinnen på höstkortet!!

Kram Åsa

Postat av: Ingrid - Inola

Publicerad 2008-10-15 22:13:15

Höstkortet med de fallande löven (nr 2) blev min favorit, men alla korten är förstås fina. Ångrar mig nästan nu att jag inte hakade på själv också. Det är alltid kul och inspirerande med utmaningar, då tänker man i andra banor än vanligt! Kram Ingrid

Postat av: Marie/bat3

Publicerad 2008-10-17 22:53:30

Trevligt kort med alla svamparna, men jag skulle bara våga äta två av dem...

Postat av: sussilull

Publicerad 2008-10-29 08:13:04

Men va du har pysslat!! Gillar vattenfallskorten. Har ännu inte provat själv men hoppas få tid någon dag att göra det. Tändsticksaskkalendrarna är inte svåra. Lite pillriga kanske men roliga! :-) Jag har gjort till mina barn men maken får stå över ;-)

Må så gott!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela