Sara - SaGam

Sy-festival

Publicerad 2008-11-05 21:13:58 i Scrappat

Så är vi då redo. Släpet är packat till max, bilen har vinterdäck, skorna har vi gått in och vi hoppas vi har tänkt på allt. Kortmakaren ställer ut på Sy-festivalen i Stockholm och i morgon bitti bär det av. Just nu kretsar hela min och min familjs tid åt Kortmakaren. Patrik renoverar Kortmakarens nya lokaler, barnen får vara med en del på jobbet efter dagis och fritids. Jag har både sy-festival och invigningshelg i huvudet tillsammans med allt det där andra som hör vardagen till. Tvätten hemma växer på hög och att tömma diskmaskinen är bara ett nödvändigt ont. Och så, mitt i allt detta, trivs jag så bra. Jag har ett stimulerande, roligt och utmanande jobb! Visst känner jag mig lite trött just nu, men jag hoppas sova i bilen på väg upp till huvudstaden i morgon...

Något vi har med oss i bagaget är en väldans massa Jolly. Jag vill gärna dela med mig av ännu en LO jag har gjort med rubriken i Jolly. LO:n gjorde jag en kväll när barnen hade gått och lagt sig. Linnéa var uppe ganska sent och vi scrappade tillsammans. Plötsligt kände jag en liten klapp i baken och Linnéa höll fram en bit papper av ett gammalt sönderrivet foto där hon hade skrivit sitt budskap. Fröken, som jag är, kunde jag läsa vad hon skrivit fast det inte stod riktigt helt klart. "Jag är färdig med Layouten". Min goa lilla unge har lärt sig att skriva och har förstått att det fyller en funktion. Layoutens rubrik blev "tillsammans" och jag skriver på den om våra pysselstunder tillsammans.



Må gott!
Sara

Kommentarer

Postat av: Mia_Malmö

Publicerad 2008-11-10 13:37:56

Så otroligt gulligt meddelande, fin LO och vacker dotter!

Roligt att du tyckte om kortet, hoppas att textstämplarna kommer till användning också! :-)

Postat av: Åsa

Publicerad 2008-11-10 19:21:29

Hoppas ni hade en givande o rolig helg i den stora staden! Jättefin LO! Hälsa familjen.

Postat av: Inola

Publicerad 2008-11-10 23:40:25

Så rart ... Tänk att Linnéa kan slänga sig med såna avancerade uttryck som "layouter", det är det nog inte många 6-åringar som känner till. Men så är hon ju också en veteran på pysselområdet, sådan moder - sådan dotter! Hoppas att ni har haft det bra i Stockholm, vi hörs & ses!

Postat av: Lillemor

Publicerad 2008-11-11 08:17:56

Håller med Ingrid, inte många 6åringar som har sådana ord i sitt ordförråd... :o) Visst är det underbart när barnen börjar skriva små lappar och listor! De ska man absolut spara, de är ljuvliga att läsa både nu och sen!

Kram Lillemor

Postat av: zizzi

Publicerad 2008-11-12 10:44:10

Tjingeling!

Vill bara säga att du och din familj gör ett fantastiskt jobb på Kortmakaren!

Tack oxå för att du får mig att känna mig värdefull när jag kommer och besöker!

Kram

Postat av: Elisa

Publicerad 2008-11-13 14:11:45

Så rart! Det är så kul när barnen blir äldre att ha kvar såna här lappar... Jag har scrappat Johans - "vanin fär spindlar"!

Och du - så jätteroligt att få träffa dig i söndags... Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela