Sara - SaGam

"NY" teknik

Publicerad 2008-03-10 20:33:32 i Stämplat

Det där med olika stämpeltekniker är något som jag gillar. Har under flera år byggt upp min hemsida med olika tekniker jag testat. Men jag är en periodare. Ibland läser jag om något och testar direkt, andra tips blir liggande...och kan ligga ganska länge! Sen är det alltid en definitionsfråga vad som är en "ny" teknik. Nytt för mig kan vara något du pysslat med länge...

Här har jag gjort ett kort med en teknik som Maria och Tina visade mig när de kom hem från CHA i USA i februari. Jag duttade först de tre olika nyanserna av Adirondack blå direkt på papperet. Det i sig var ingen nyhet, men jag hade aldrig testat att stämpla direkt på bakgrunden med solida stämplar i svart. Efter det har jag dessutom lagt till en dimension när jag highlightat vissa delar av stämpelmotiven men en vit penna. Lätt som en plätt och väldigt effektfullt. Vad tycks?

image239

(Fåglarna och cirkelsnurklen är från Hero arts, texten från Kortmakaren)

Hur är det med dig? Testar du mycket nytt? Har du testat någon "ny" teknik nyligen som du kan dela med dig av?

/Nyfiken Sara

Kommentarer

Postat av: Ingrid - Inola

Publicerad 2008-03-10 22:25:18

Vackert och väldigt effektfullt - måste testas!Återkommer med resultatet i en blogg nära dig ... ;-)

Postat av: Maria

Publicerad 2008-03-11 10:32:52

Supersnyggt, som alltid. Du är så otroligt begåvad. Kul att kunna "lära" dig något nytt som omväxling ;=) Du inspirerar oss! Kram

Postat av: Tin@

Publicerad 2008-03-12 08:28:22

Kanoners!!
Jag gillar tekniken jag med, väntar med spänning på de nya dynornas kulörer vi beställde i USA.
Kramar till dig. Tin@

Postat av: lenislenis

Publicerad 2008-03-12 19:16:35

Görsnyggt o inte blir det sämre av att blått är min favoritfärg ;-)
Mina snap-stamps har jag köpt från KTcrafts men vet att de fanns i ett par butiker här i Sverige oxå. Är dessvärre rädd för att de är svåra att få tag i numera... :-(. Karen Foster är tillverkaren. Tror det finns en del trådar på pyssel.net där du kanske blir lite klokare ;-) Lycka till!

Postat av: sussilull

Publicerad 2008-03-12 21:21:27

Å va snyggt! Själv har jag också varit i farten och prövat en hel massa olika tekniker. Nya för mej men säkert gamla för dej... :-)
Något som var kul och väldigt effektfullt var akrylfärger och vaselin. Kan meddela att det går precis lika bra med labello ;-)
Sussi

Postat av: Eva F

Publicerad 2008-03-13 09:26:48

Så himla snyggt Sara! Detta skall jag testa så fort tid finns.

Kram Eva

Postat av: Betty

Publicerad 2008-03-15 20:52:08

WOW!!! Jättesnyggt Sara.
Du är en inspirationskälla.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela