Sara - SaGam

Så var det vardag igen...

Publicerad 2007-09-18 20:51:19 i Stämplat

..efter en härlig mässhelg. Jag var anlitad av Maria-Kortmakaren att under lördagen hålla i "make and take". Det är en liten kort kort-kurs kan man säga. Jag demonstrerar samtidigt som några stycken åt gången får sitta ner och göra kort tillsammans med mig. Det kostar inget för kunden, man får ta med sig kortet man skapat hem, man lär sig förhoppningsvis något nytt och kanske hittar man någon ny produkt man vill köpa, som man kanske sett många gånger men inte fattat hur man ska använda.

Vi hade en trevlig kväll hos Kortmakaren när jag förberedde "M&T":erna och jag hade mycket trevligt under hela lördagen. Det var över 200 stycken som fick plats vid bordet under dagen och många fler som tittade på. Vad som hände runt omkring vet jag inte riktigt för jag hade helt och hållet fokus på mitt jobb, men mellan varven strosade jag runt som alla andra. Många gamla vänner träffade jag och många data-namn fick ett ansikte. Kul att ni kom fram och hälsade. Ett av korten som var en "M&T" var julkortet nedan som är gjord i GRID-teknik. Den finns beskriven på min hemsida

image103

(Stämpeln är från Penny Black)

Ha det gott och lämna gärna avtryck, även du som bara "hamnar" här i min blogg.
/Sara

Kommentarer

Postat av: Maria/ Kortmakaren

Publicerad 2007-09-18 21:05:13

Du var helt grym i helgen! Så många människor som du har inspirerat till att testa något nytt. Det blev precis så bra som vi hade hoppats. Du är så proffsig och pedagogisk att du kan få den svåraste teknik att se hur enkel ut som helst. Ser redan fram emot andra roliga "events" som vi har på lut.... Kramar!

Postat av: Lillemor

Publicerad 2007-09-18 21:08:51

Ja, du är en inspiratör av stora mått,
det vet jag ju oxå! Kul med många människor
som får pröva på!
Vilket kort! WOW...
Lillemor

Postat av: yoli

Publicerad 2007-09-18 22:10:34

hejsan svejsan... dig såg man inte mkt av på mässan.. men vi hade väl fullt upp på varsitt håll!! *ler*
hoppas vi ses snart för jag skulle behöva lite inspiration av dig... :P
kraaaam

Postat av: Camilla W

Publicerad 2007-09-18 23:02:26

Det var så kul att se dig Sara! Hoppas att vi hinner säga mer än hej och kram på nästa mässa ;-)

Postat av: Maria

Publicerad 2007-09-19 09:49:46

Görakorthörnan hos Kortmakaren är en hit. Som nybörjare - i våras - lärde jag mig embossa:) Roligt att se dig í hörnan. Dina olika tekniker är spännande att pröva.
Jag gjorde kort tillsammans med min kollega/kompis viktväktarMalin du vet.

Postat av: Maria

Publicerad 2007-09-21 16:41:43

Tack för din ord. Det värmer när man tycker det gått åt pipan. Korten togs faktiskt emot med glädje. Är det kanske bara ett stort mått självkritik det handlar om.
Måste säga att jag älskar din hemsida med alla term-förklaringar. Jag har haft STOR nytta av den:)
Trevlig helg!

Postat av: Ingrid

Publicerad 2007-09-21 22:31:33

Nu har jag varit lite härm-apa och gjort ett gridkort jag med ... kolla i min blogg så får du se. Ha en trevlig helg och hälsa de dina! Kram, Ingrid

Postat av: Gunvor

Publicerad 2007-09-23 14:35:04

Kul att se gridtekniken igen! Det var länge sen och ibland behöver man en påminnelse. Jag kanske ska plocka fram lite postit-lappár och "gridda loss"!

Postat av: Maria

Publicerad 2007-09-23 16:48:36

Gissar att du har erfarenhet av decolim och undrar om du har ett tips, då jag dumt nog, limmade en gång till utanpå servettrosorna jag limmat på byrålådor. Det verkar som om det aldrig torkar. Jag har försökt med hårtork och det har torkat liiiite av det.

Postat av: Maria/ Kortmakaren

Publicerad 2007-09-25 17:07:13

Ville bara skicka en extra kram idag då du var lite hängig. Hoppas du fick ta din promenad och att du även fick tid för lite pyssel. Det är alltid balsam för själen.
Kramar i massor!

Postat av: Ingrid

Publicerad 2007-09-26 23:24:30

Oj, här experimenteras det minnsann! Härliga färger, det blir spännande att se vilken banner som kommer upp så småningom! Kram på dig!

Postat av: Maria/ Kortmakaren

Publicerad 2007-09-27 21:18:57

Skönt att höra att du var piggare idag. Hoppas du stod ut med kaoset i butiken. Du hänger väl med och tränar på onsdag? Glöm inte att köpa gymkort ;=)
Kram!

Postat av: lenislenis

Publicerad 2007-10-02 01:42:40

Gridkortet är urgulligt! Enkelt o stilrent. Får nog testa på igen. Hade inte ro att sätta mig på mässan - där var ju såååå mycket att titta på och det gick ju inte att missa ngt... ;-9

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela