Sara - SaGam

Nyförälskad!

Publicerad 2007-11-22 23:26:50 i Stämplat

Jag driver sedan några år tillbaka ett litet företag (SaGam design) och arbetar som lite "frilans" åt olika företag som anlitar mig för att hålla demos och kurser. Har precis kommit hem från en sån kurs och är uppe i varv. Det var nybörjarkurs- riktig nybörjarkurs, med bara två som hade hållit i en stämpel förut. Det är så fantastiskt att få vara med om att se/känna den där förälskelsen som liksom bara vill infinna sig hos många. Minns min egen pirriga känsla för 7 år sedan när jag hittade till denna hobbyn. Gör en spontan koppling till de nyförälskade gymnasieungdomar som kysser varandra hett till avsked vid busshållsplatsen. Tjejen går åt ett håll och killen tar samma buss som jag. Det lyser förälskelse ur deras ögon och samma glitter kan jag se i många av kursdeltagarnas ögon. Häftigt!

Visar tre kort jag gjorde på kursen i kväll. Snögubben är färglagd med decorating chalks. Jag stämplade granarna med adirondackdynor och blötte de med pensel och visade på att man kan färglägga på det viset också. Katten är ett kort jag gjorde som ett exempel på hur man kan montera.



Trevlig helg!
/Sara

Kommentarer

Postat av: Gunvor

Publicerad 2007-11-23 11:42:06

Enkla men fina kort Sara! Tack för inspirationen!

Postat av: VeronikaP

Publicerad 2007-11-24 20:47:47

Visst är det kul med kurser, jag känner igen känslan att vara uppe i varv!!

Postat av: VeronikaP

Publicerad 2007-11-24 20:47:53

Visst är det kul med kurser, jag känner igen känslan att vara uppe i varv!!

Postat av: AnneD

Publicerad 2007-11-28 14:21:43

Vad fina kort du gör, jag går ofta in och skaffar inspiration på dina sidor. Decorating chalks värkade vara en fin teknik är det möjligen cateyesdynor som du drar över waterproof stämlat kort?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela