Sara - SaGam

Gamsol-målning

Publicerad 2007-06-19 21:54:01 i Stämplat

Nu har jag också testat "GAMSOL-målning". Passade på när jag och barnen var hos Ingrid i lördags för en pysseldag (Tack!!). Jag tyckte det blev riktigt bra faktiskt, men det tar tid att göra ett kort med ett färglagt motiv på.

När man färglägger på detta sätt använder man sig av oljebaserade färgpennor (t.ex. Prismacolors) och luktfritt lösningsmedel. Man färglägger med pennorna längs med konturerna på motiv och drar sedan ut färgen med hjälp av stompar. Stomparna doppar man i lösningsmedlet. Ingrid hade en indränkt svamp i en liten burk med lock som gick att skruva på. Det funkade jättebra. Jag har hittills färglagt ett par motiv bara. Ska på jakt efter pennor sen blir det fler. Här kommer två färdiga kort:

image75

image74

Här finns beskrivning på engelska hur man gör och här en annan.

(Stämplarna kommer från hÄnglar&stÄnglar och Inkywings)

Ha det gott. Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här!

/Sara

Kommentarer

Postat av: Ingrid

Publicerad 2007-06-19 22:48:40

Vilka mysiga sommarkort det blev med motiven du målade i lördags! Tyckte du fick kläm på tekniken direkt, själv får jag nog öva ett tag till.
Kram!

Postat av: Louise (vbg)

Publicerad 2007-06-20 15:08:30

Läckert Sara! Visst är det kul! Hoppas vi ses snart. Kramiz

Postat av: Gunilla/nilla

Publicerad 2007-06-20 19:24:28

Blev glad när jag såg att du varit inne på min blogg. Dina kort är verkligen jättefina. Kanske man skulle pröva. Just nu håller jag på att lära mig måla med akvareller.
Ha en trevlig midsommar/gunilla

Postat av: lenislenis

Publicerad 2007-06-22 00:45:38

Kanonfina kort och jättefint målat. Man blir sugen att pröva men just nu håller jag på att lära mig färglägga med distresser så jag får väl hålla mig till det ett tag till...

Postat av: AnnikaS

Publicerad 2007-06-24 09:53:39

Jättefina kort och så fint färglagda!
kram Annika

Postat av: Hönan

Publicerad 2007-06-24 17:48:03

Vad fint det blev, hmm en teknik till att prova alltså, den ser riktigt rolig ut.
Vi ses nart;-)
Kramis

Postat av: Kjetilidun

Publicerad 2008-10-27 10:19:49

Hello admin, nice site you have!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela