Sara - SaGam

Skapat sedan sist

Publicerad 2013-04-06 22:16:00 i Smått & Gott

Med våren kommer lite längre ljusa kvällar och det tror jag passar mig bra. Kvällarna är den del av dygnet då jag gärna stannar i min skaparverkstad. Ikväll har jag sorterat och organiserat om lite. Lustigt att det kan vara halva nöjet...
 
Sedan jag bloggade förra omgången (innan min paus) har jag sagt upp mig från ett jobb och börjat på ett nytt. Spännande utmaningar på en helt ny skola med ett helt nytt tänk och nytt sätt att arbeta på. Det, tillsammans med många nya relationer både till elever, föräldrar och kollegor, gör att många av mina kvällar tillbringas i soffan. Spännande och roligt, men som sagt också tröttande.
 
Det jag skapat sedan sist är ett grattiskort till Linnéa,
 
 
en hel hög med julkort,
 
 
fakturor anpassade efter månader,
 
 
grattiskort till systerdottern,
 
 
ett par Lo:s
 
 
och ett beställningskort med en vårblomma.
 
 
Vårblomman är gjord med tekniken falsk akvarell. Jag har färgat in stämpeln med brush markers (vattenlösliga tuschpennor). Därefter sprayade jag lätt på stämplen innan jag stämplade blomman på ett vitt papper. Liten känsla av akvarell blev det.
 
På idéstadiet finns:
- ett bebiskort till en liten nyfödd kille,
- ett kort till en kortvän,
- ett "Med varmt deltagande" till en mamma som födde en liten kille som dog
- ett grattis i efterskott-kort
- ett 40-grattiskort
 
Önskar dig en bra vecka!
Sara-SaGam

Kommentarer

Postat av: Anna-Karin

Publicerad 2013-04-08 18:31:49

HEJ!!! Så kul att du är tillbaka! Jag har tittat in lite då och då för att se om det hänt något och idag hade det det : )
Låter spännande med nytt jobb. Men visst blir man trött av allt det nya... Skönt att det finns en soffa och ett skapar-rum då! Ser fram emot nya inlägg från dig!
Här i Moskva har vi fortfarande ett tjockt lager med snö (flera dm!). Men solen skiner och fåglarna kvittrar så visst är det vår!

Postat av: Jaana

Publicerad 2013-04-08 20:34:39

Så himla kul att du är tillbaka !

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela