Sara - SaGam

Gamla grejer & Falsk pärlemor

Publicerad 2012-07-16 10:47:20 i Stämpeltekniker

Jag har en låda i min bokhylla som det står "Färglägga" på och en som heter "Montera". I dessa samlar jag motiv som jag stämplat upp genom åren, några färglagda. Jag har ju haft en del demos och kurser i färgläggning och samlat på mig en del genom min 13 år i denna hobby. Ibland plockar jag fram något motiv och då går det ganska fort att färdigställa ett kort. Gärna med någon bakgrund jag själv gjort. Det flesta motiven har jag inte själv och kanske inte skulle valt att stämpla upp och färglägga idag heller, men det gör inget. En del motiv slänger jag, andra får bli ett kort ändå.



På detta kort har jag använt mig av bakgrundstekniken "Faux Mother of pearl". Testade detta första gången för några år sedan tillsammans med Ingrid/Inola, Sofia/Pysselmyran och Lillemor. Vilken rolig dag vi hade. Minns fortfarande allt nytt vi gav oss på.
Så här gör man falsk pärlemor:

Du behöver: glossy papper, Lumiérefärg (skimrande akrylfärg) och dye ink stämpeldynor.

1) Droppa lite Lumiérefärg på ett plastlock el. dyl. Dutta med en ihopknölad plastfolietuss i färgen
så att du får ett tunt lager färg på tussen.
2) Stöppla med plastfolien på glossypappret så att du får ett spindelnätsliknande mönster.
3) När akrylfärgen torkat DTP:ar du papperet med dyeink-dynan.
4) Torka av överflödig färg med hushållspapper. KLART!



Kanin och mus - Penny Black
Födelsedagskram - Inkywings

Vad är den senaste nya tekniken du testat på?

Önskar dig en fortsatt bra dag!
Sara- SaGam

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela