Sara - SaGam

Inte många julkort...

Publicerad 2011-11-25 18:38:47 i Stämplat

Helt rätt gissat på ATC-favoriten Ingrid och Lena ;-). Fortfarande har det inte blivit så många julkort tillverkade för min del. Istället har jag under hösten gjort både ett och annat födelsedagskort.

Det här kortet är gjort med resistteknik. Det är en teknik som jag gillar att använda och distressdynorna passar perfekt till den. Jag har stämplat den stora stämpeln på ett vitt papper. Jag embossade med ett klart pulver och färglade sedan löv, fågel med mera med distressrefiller. Efter det använde jag  och svampade ut färg från distressdynan över hela det vita arket. Eftersom färgen från dynan inte fastnar där jag hart embossat framträder stämpel och det vita lite magiskt.

 



Tre röda bling lyfter kortet lite. Bokstäverna är stickers. För att få lite 3D-effekt på kortet har jag monterat motivet på  wellpapp och den i sin tur på ett ark mossgummi. Kortbasen kommer från ett gammalt album jag har "slaktat". Vet inte riktigt om jag ska skära av den coola kanten eller inte. Än så länge är den kvar. Det stora kortet tänker jag posta. Det  lilla kortet, gjort på samma sätt, är tänkt att sätta på presenten när man kommer på kalas.

 

Pop art with bird - Hero Arts


På söndag är det första advent och framför oss ligger en tid jag tycker mycket om!
Sara - SaGam

Kommentarer

Postat av: Ingrid - Inola

Publicerad 2011-11-25 23:46:27

Det här kortet är så otroligt fint. Tycker absolut att kanten ska vara kvar!



Läst mitt sms?

Postat av: Monica =)

Publicerad 2011-11-26 23:46:32

Håller med Ingrid -låt kanten vara kvar!

Härligt kort både vad gäller färg o uppbyggnad.

Glada nästan-advent-hälsningar, Monica



Postat av: Tigerblommaa

Publicerad 2011-11-27 11:02:11

Jättefint kort och jag håller med. Kanten kvar!

Kram

Postat av: lenislenis

Publicerad 2011-12-05 02:28:03

Jätteläckert kort! Gillar det jättemycket!

Tycker oxå resisttekniken är kul.

Självklart ska du spara kanten!

Gillar de klara färgernas konstrast mot det lite mer "rougha" ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela