Sara - SaGam

Double Slider Card med beskrivning

Publicerad 2010-08-05 22:50:52 i Stämpeltekniker

Fick en känsla av att ladda upp en annan typ av kortvikning med beskrivning. Ännu ett kort från en av mina kortvikningskurser. På Saris blogg hittade jag hennes video om hur hon gör korten. Satte igång och följa henne. Tack Sari! Saris video tillsammans med mina ord hoppas jag gör att du vågar att testa på. Det är ett kul och överraskande kort.





  1. 1 st. CS 8 x 24,8 cm. Basen.
  2. Biga 7,8 cm, 15,8 cm, och 23,8 cm.
  3. Vänd avigsidan upp. Håll remsan framför dig med den korta bigningen längst till vänster. Fäst en bit plast från en prasselpåse runt den delen som är längst till vänster. Fäst den stramt, men inte så hårt att papperet böjer sig.  Tejpa inte fast den på CS utan tejpa plasten i sig själv. Låt inte plastremsan gå omlott mer än vad som behövs för att fästa med en smal remsa tejp. Dra runt plasten så där du tejpat kommer längst ner.
  4.  2 st 7,5 x 8 cm och 2 st. 4,5 x 2 cm. Fäst de små “tabbarna” på varsin “tag”.
  5. Sätt en remsa tejp längst ner på plasten. Fäst en tag på plasten med ”tabben” uppåt. Vänd in fliken.
  6. Sätt en remsa tejp längst upp på plasten. Vänd den andra tagen med baksidan upp och fäst på tejpen. Tänk på att ”tabben” ska vara åt motsatt håll mot den som redan finns.
  7. Vik ihop kortet. Fäst den smala fliken på insidan så att ”boken” sätts ihop.
  8. Deko-papper 1 st. 7 x 7 cm. Fäst på fronten.
  9. Bestäm om du ska ha kortet som det är eller fästa det på en kortbas.

Lämna gärna en kommentar. Och gör du ett double slider-kort så lämna mig gärna länken så jag kan få se hur ditt kort blev. Lycka till!
Sara-SaGam

Kommentarer

Postat av: Ingrid - Inola

Publicerad 2010-08-06 09:48:37

Tack Sara, jag ska definitivt testa även om det ser ganska invecklat ut. Kan man få önska en steg-för-steg-beskrivning på boxkorten också?



Välkomna senare idag!

Postat av: MHL

Publicerad 2010-08-06 17:14:17

Hej!

Tänkte bara tala om att jag länkat till dig från min sida. Detta eftersom jag använde mig av din beskrivning för trappstegskortet. Det var riktigt kul att göra en annorlunda vikning har inte testat det så mycket tidigare. Nu får jag väl prova denna nya beskrivning också :)

Tack!

Postat av: Sari Hänninen

Publicerad 2010-08-14 22:53:28

ditt double slider card är så HIMLA fint, Sara... Jag är riktigt avis!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela