Sara - SaGam

Äntligen!

Publicerad 2009-06-18 18:18:03 i Stämplat

Äntligen är verkligen ett passande ord på mycket. Äntligen sommar! höst! vinter! vår! semester! fredag! lördagsgodis! körkort! student! graviditet! färdigt! osv. I söndags var ordet min väns. Efter många års studier var det ÄNTLIGEN dags för prästvigning. Maken och jag var på högmässa i Domkyrkan här i Göteborg och det hör inte till vanligheterna. Kyrkan var fylld till bristningsgränsen och i bänkraden bakom hörde jag:
"Är det 3 och ett halvt år de har studerat nu?"
"Nej, det är väl 5 va?!"
och tanken gick direkt till min vän. 14 år tog det...livet kom liksom emellan, men wow vilken stor dag. Äntligen!
Vi köpte ett smycke och jag gjorde ett passande kort till Sveriges snyggaste kvinnliga präst- Grattis M!



Äntligen-stämpeln finns hos Kortmakaren.

Nu är det dags att fira midsommar - Äntligen!
Sara

Kommentarer

Postat av: sari h

Publicerad 2009-06-18 19:27:16

vilken tur att du kikade in hos mig... annars hade jag inte sett alla fina saker som du gjort...

jag trodde inte att du hade tid...

men det har du tydligen :-)

tack för all fin inspiration!

Postat av: Birgitta

Publicerad 2009-06-18 22:10:50

Vilket fiiiint kort! Vad lustigt! Jag var på prästvigning i Skara domkyrka o hade gjort 2 kort på beställning till en av prästkandidaterna!

Hur gick loppisen????

KRAMEN från Falköping

Postat av: Muffin

Publicerad 2009-06-19 07:55:17

Vilket otroligt fint och väldigt passande kort, din vän måste blivit jätteglad!

Hoppas ni får en härlig midsommar!

Kram från mig!

Postat av: kristina

Publicerad 2009-06-19 08:52:55

Kikar in och önskar glad midsommar ♥...här hänger regnet i luften!

Men vi njuter av att vara ledig-KRAM!

ps Tack för senast!Sååå trevligt så!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela