Sara - SaGam

Galen?!!

Publicerad 2009-07-10 01:02:36 i Smått & Gott

Ja, det kan man verkligen fråga sig om jag e ibland. Till ca 5 sommarpratare  (räkna timmarna där...) har jag de senaste kvällarna/nätterna tagit mig an den där berömda högen av omonterade stämplar. Jag har alltid noga stämplat in motiv och skrivit ner vad de kostat osv. Men den där boken jag köpte för 10 år sedan är slut. Många stämplar har jag sålt eller gett bort. Kanske är det så att min BIA som står och samlar damm ska få användas till något? En ny bok med vita sidor där alla mina omonterade stämplar finns uppstämplade. Sagt och gjort nu har jag stämplat upp alla, utom julstämplarna, och ska nu ge mig in i excelarkets fantastiska värld och ställa samman hur många de är. Dom som är kardborre- eller EZ-mount-monterade. De andra, använda eller helt nya, finns inte uppstämplade än. Det har jag bestämt mig för att ta allt eftersom jag monterar dom.

Så inget pysslat...men mycket stämplat :-)

Må gott! Sov gott!
Sara

Kommentarer

Postat av: AnnikaS

Publicerad 2009-07-10 09:37:10

inte är du galen, det är oerhört bra jobbat! Jag har haft den tanken oxå, men det känns oöverstigligt. Fast det klart, kan du så kan jag. Får fundera vidare!

kram Annika

Postat av: Maria

Publicerad 2009-07-10 09:47:15

Oj oj oj, så galet fint du får det :)



KraM

Postat av: Ingrid - Inola

Publicerad 2009-07-10 18:49:21

Nu har jag räknat ihop tiden det tar för 5 sommarprogram och kommit fram till att detta har du jobbat med i mååånga timmar ...Heja Sara! Måste ändå vara otroligt skönt att få det gjort! Vågar inte drömma om vad det skulle ta mig att genomföra, jag som inte bokfört någonting alls genom åren, suck. Funderar lite på att organisera om bland mina stämplar av den anledningen att jag har lite svårt att komma ihåg vilka företag de olika motiven kommer ifrån. Nu har jag stämplarna sorterade efter tema, men eventuellt går jag över till att ha dem efter företag. För dig som har allt uppstämplat/uppskrivet är det ju lättare att hålla ordning. Vad tycker du om min idé, kan det funka eller är det dumt? Hoppas vi kan ses nästa vecka! Kram och trevlig helg!

Postat av: Lisa - InkyWings

Publicerad 2009-07-12 09:13:31

HAHA... helt galen!!! ;-DDD

När du är klar kan du få komma hit och ta min "hög" oxå om du vill.... fniss... Tyvärr har jag just inte sålt något så det blir inget att räkna bort. ;-DD



Tja, inomhusväder är det ju iallafall... alltid nått för den som är pysselsugen. (eller organiseringssugen) ;-)



Kram vännen!

Postat av: Åsa - Scraphorse

Publicerad 2009-07-12 20:05:09

Jag håller precis på med samma sak här hemma, men nu ska ju tilläggas att min "hög" inte är i närheten av så stor som din ;0) Och jag tycker att min tar tid! Är inte helt klar med hur jag ska sortera dom bara... företag eller tema? Måste suga lite mer på den tror jag. Hoppas ni har det bra i "sommar-vädret"

Kram Åsa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela