Sara - SaGam

Tulpaner i massor + Hjälp!

Publicerad 2008-03-27 21:12:36 i Stämplat

Ingrid/Inola hade plockat fram alla sina tulpanstämplar och gjort kort med dom. Eftersom jag också tycker mycket om tulpaner gjorde jag också slag i saken. Här är vad det blev av det. Korten kommer läggas in på Sagamdesign med teknikbeskrivning så småningom, undrar du över något nu så fråga här eller skicka ett mail till sara[snabel-a]gamborn.com




Och så lite gammal skåpmat:



Har du gjort kort eller LO:s med tulpanstämplar på? Lämna gärna en länk bland kommentarerna så jag får se!

HJÄLP!
Jag håller för fullt på med att bygga om min hemsida med tekniktips. Nu när jag ändå är i farten och är laddad för att komplettera och uppdatera hemsidan så passar jag på att fråga:
Vad önskar du att det fanns för tekniktips på min sida?
Bland er som lämnar förslag som kommentar i min blogg senast söndag 30/3 lottar jag ut ett litet pysselpaket!

Nu laddar jag för mässa i helgen. Vi ses väl där?!!
Sara

Kommentarer

Postat av: Agneta

Publicerad 2008-03-27 21:45:41

Jodu, teknik-tips..... Jag vill helst se sådant jag inte kan, vilket gör det svårt att förklara för jag vet ju inte vad det är jag vill ha hjälp med?!? :)

Jag har för mig att jag någonstans har läst att man kunde använda vaselin till sitt pyssel. Minns inte hur eller varför eller något, men om du vet så vill jag gärna lära mig vad det var :)

Sedan har jag för mig att det finns något där man stämplar och grejar till allt fint på ett papper med bestämd storlek och sedan skär man det på ett visst sätt så får man till kort och bokmärken och hur det nu var. Vet du? :)

Roliga grejer med alkoinks är ju kul förstås.

Krympplast i skrivaren läste jag om på Snacket, kan det vara något?

Fiffiga små tricks vad man kan använda dekos och sådant till, om man bortser från det uppenbara...

Postat av: Maria

Publicerad 2008-03-28 00:45:59

Massor av fina tulpaner! Jag äger inte en enda tulpanstämpel, kanske borde man köpa en. Till mässan ihelgen ska jag leta efter en fjärilsstämpel :) Pippi på fjärilar nu ;)

Postat av: Elisa

Publicerad 2008-03-28 10:30:13

Vet att jag har en tulpan på förstasidan i mitt galleri just nu! www.elwa.se/galleri
Jag skrev ett tekniktips häromdan, men det har böljat ut i cyberspace... jag önskade olika tips om OH, vad man kan göra och inte ska göra, hur man gör, etc.

Postat av: Linda

Publicerad 2008-03-28 13:57:50

Helt underbara kort!

Jag älskar med tulpanstämplar. Jag skulle gärna vilja veta vad för stämplar det är på kort 1,2 och 4 på rad två!

Postat av: Louise (vbg)

Publicerad 2008-03-28 18:14:21

Har oxå gjort ett "tulipan" kort :) Teknik tips...hm...jag har inte riktigt fått till det med promakers pennor och prisma pennor (MPC) ...kanske det kan vara något??? Ses i morgon! kramiz

Postat av: Monica

Publicerad 2008-03-28 18:27:14

Olika viktekniker vore kul! Finns ju flera varianter på att få till olika fickor på kort att ha tags med texter i. Skulle också gilla info hur man viker skjorta, babyskor & liknande att dekorera kort med.
Vilket verktyg funkar bäst att få till cirklar med? Andra "verktygserfarenheter".
Inspiration runt utseende, och då gärna genom att koppla ihop utsida, insida, baksida: ge en helhet.

Postat av: sussilull

Publicerad 2008-03-29 00:44:30

http://www.sussilull.se/nya2%20006.jpg
Å här har jag gjort....lite i spotlight..

Postat av: Renèe

Publicerad 2008-03-30 00:01:32

Jag är ju då intreserad av det mesta men vad jag inte har kommit påär riktigt det här med alko ink jag får det inte att bli bra eller få bara vill det sig inte,
Ha de bra kram Renèe

Postat av: Sussig

Publicerad 2008-04-02 14:23:17

Jättefina kort du gjort! Jag älskar oxå tulpaner.
jag undrar vad det är för stämpel på kort nr. 2 på rad 2? (text bakom en liten tulpan)
Din sida med teknik tips är supr bra för mig som är nybörjare och inte vet vad allt är. Man bugar och bockar!

Postat av: Sara - SaGam

Publicerad 2008-04-02 20:09:14

På rad två:
kort 1: hero arts
kort 2:text ljunggrens, tulpan hampton arts stamps
kort 4: önskar jag visste. det är ett motiv från en svamp för 8 år sedan...
/sara

Postat av: Theresia

Publicerad 2008-04-02 22:10:56

Men vilka underbara kort du har gjort - med bara tulpan/blomstämplar! Helt fantastiska!
Kram Theresia

Postat av: Sara - SaGam

Publicerad 2008-04-02 22:17:03

läser att jag skrivit svamp..haha..menar svapp!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela