Sara - SaGam

Falskt linne

Publicerad 2007-07-11 22:39:53 i Stämplat

Här kommer två kort jag gjorde under Papperskraftmässan i Leksand. Jag har använt tekniken falskt linne och gjort så här:

Använt glossy paper
Slipa lätt på ytan i olika riktningar med sandpapper.
Färga i papperet (DTP) med dyna.
Torka bort överflöd.
Stämpla på papperet.
Montera- klart!

image86

image87

Stämpeln med bladen kommer från Stampscapes, övriga stämplar är från Tim Holtz kollektion hos Stampers anonymous.

Jag har en tillvaro utan tillgång till vettig dator för tillfället. Känns märkligt, men visst överlever jag ;-)  Här regnar det för fulla muggar och sommardagarna tillbringas mestadels inne.
Ha det gott!
Sara

Kommentarer

Postat av: Karin SN

Publicerad 2007-07-11 23:22:48

Snyggt! det ska jag komma ihåg och testa :-) Någon särskilld dyna eller funkar det med alla sorter?

Postat av: louise (vbg)

Publicerad 2007-07-12 10:32:09

Åh, jag vet att jag skulle provat detta när eva hade gjort det men det blev inte av, men NU skall jag testa! Koren blir ju jättefina! Kramiz

Postat av: Maria/ Kortmakaren

Publicerad 2007-07-13 00:40:29

Så snygga saker du gör, du får snart hålla en kurs för mig och Tina. Saknar dig i butiken ;=) Skall åka ner imorgon (fredag) vid lunch om du har lust att göra mig och barnen sällskap?!
Kram!

Postat av: Gunvor

Publicerad 2007-07-14 15:52:07

Kul att även du testat den här tekniken - det är faschinerande att se den i olika bloggar med så olika resultat. Nu måste nog även jag testa snart ;)
Kram, Gunvor

Postat av: Emma

Publicerad 2007-07-16 17:25:54

Väldigt vackra!

Postat av: monica

Publicerad 2007-07-17 20:56:31

härligt! nån gång ska jag oxå komma igång o testa alla roliga tekniker som finns... =)

Postat av: yoli

Publicerad 2007-07-26 11:59:25

hejsan svejsan sara... vad fin din blogg är å allt du gör... jag gick med i ATC:n idag... ska faktiskt bli kul att göra lite nytt å annorlunda... :P Å du om det är ok länkar jag gärna hit från min blogg...
vi ses framöver... hare gött...

Postat av: gunilla/nilla

Publicerad 2007-07-29 15:40:25

Denna tekniken har jag tänkt prova flera ggr men aldrig blivit färdig. Blir sååå himla fint. Korten du har gjort är kanon!! Som vanligt, du är så duktig.
Ha en bra vecka/Gunilla

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela