Sara - SaGam

Andra advent...

Publicerad 2007-12-10 21:43:58 i Stämplat

...kom fort och så var redan andra ljuset tänt! Här hemma stryker vi lussenattlinne, provar tomtedressar och förbereder oss på luciamorgonens firande på förskolan. Pepparkakorna har vi snart ätit upp, men det luktar pepparkakor i huset vilket fall. I går gjorde vi nämligen vårt första pepparkakshus någonsin och det blev väldigt fint. Nu lyser det så mysigt med hjälp av  batteridrivna värmeljus.

Har gjort några julkort till, men kan inte visa för det är till julkortstävlingen på Stämpelsnack. "Rubberducksen" har beslutat att vi ska ses och fira silverplatsen! Det ser jag fram emot - att få träffa alla "live" och pyssla tillsammans en heldag i början på det nya året.

Julkort har jag stämplat några år nu och visar här ett urval från "förr". De två första från 2006 och de andra två från 2005. Kommentera gärna korten. Det är bara roligt att veta vad ni tycker och om ni varit här!

     

Det kommer mera...
/Sara

Kommentarer

Postat av: Ingrid - Inola

Publicerad 2007-12-11 17:10:25

Så fint med en banner som ändras lite allt eftersom vi närmar oss jul - ser att det andra ljuset är tänt nu. Kortet med snögubben och snöflingorna tycker jag extra mycket om. Mina barn är så stora nu så jag behöver inte leta efter lucialinnen och tomtedräkter i år - skulle få bli i vuxenstorlek då :-D Pepparkakshus har vi också byggt i helgen - fast med färdigköpta delar (lite fusk). Vi måste ses snart, tycker du inte det?

Postat av: Christine

Publicerad 2007-12-11 21:47:56

Hej, alltid lika roligt att besöka din blogg. men om du tittar in i min så ser du att jag utmanar dig, så skynda dig...

Kram Christine

Postat av: HZ Design

Publicerad 2007-12-12 08:58:51

Hej!

Jag har tittat in till dig och sett vilka detaljer du använder i dina LO´s. Det är för att jag designar digitala Kit och samlar info om vad man i Sverige använder för grejor ? även i pappers scrap. Titta gärna in och se mitt CT team.

Ha en bra dag

Postat av: Sofia Wernmyr

Publicerad 2007-12-14 18:03:27

Jättefina kort allihop! Jag älskar "snöfallet", tycker att det är så finurligt och kul ;-)
Kram / Sofia

Postat av: Maria

Publicerad 2007-12-14 23:16:53

Snyggt som alltid. Bra tips med batteriljus i pepparkakshuset.
Önskar dig God natt och trevlig helg om jag inte tittar in senare i helgen för här är planerat julbak och julmat.

Postat av: Gunvor

Publicerad 2007-12-16 09:00:25

Jättefina kort Sara! Ha en skön tredje Advent!
Kram, Gunvor

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela