Sara - SaGam

"Grisen i säcken" & Maskeringstejp

Publicerad 2012-03-21 19:37:14 i Stämpeltekniker

I lördags var det loppis i Göteborg med stämpel och scrapbookingsaker. Tusen tack alla ni som kom! Hoppas ni känner er riktigt nöjda med era fynd. Jag blev av med väldigt mycket och det känns skönt. Saker som jag använder kommer till nytta hos någon annan. De omonterade stämplar jag har kvar säljer jag nu för 10:-/påsen. I en påse kan det vara allt mellan 1 och 6 stämplar. Köper du 10 påsar får du de för 50:-! Om du är intresserad och vågar köpa grisen i säcken för en billig peng + porto så skriv gärna en kommentar.

På kortet jag visar idag har jag gjort en bakgrund av maskeringstejp. Det här behöver du:
Maskeringstejp
Vitt papper som bas
Dye ink dyna
Embossingdyna (Watermark)
Klart embossingpulver
Embossingpistol


Gör så här:
Riv små bitar av maskeringstejp i små bitar och fäst huller om buller på det
vita papperet.
Dra dynan över tejpen. Färg kommer att fastna i kanterna på tejpen.
Torka färgen försiktigt med embossingpistol.
Dra embossingdynan över hela bakgrunden. Embossa med klart pulver.


Kvinna i cirkel - Inkywings

Njut av ljuset som kommit tillbaka!
Sara-SaGam

Kommentarer

Postat av: Ingrid - Inola

Publicerad 2012-03-22 10:27:47

Supersnygg bakgrund - den tekniken måste jag testa! Även jag njuter av ljuset, allt blir enklare och man blir lättare till sinnet!

Postat av: Anna-Karin S

Publicerad 2012-03-22 20:40:10

Hej Sara!

Jag kunde inte komma i lördags men fyndar gärna på distans : )! 10 påsar tack!

Anna-Karin S

Postat av: Annika - kort & gott

Publicerad 2012-03-23 07:21:40

Nu kom jag på vad det var jag skulle fråga dig, hur du gjort bakgrunden till mitt fina kort! Du må tro att jag spekulerat.



Den här bakgrundstekniken bara måste jag testa framöver! Resultatet är urläckert.

kram Annika

Postat av: Maria

Publicerad 2012-03-25 22:56:33

Den tekniken har jag inte testat. Snyggt är det i alla fall och stämpeln gör sig väldigt bra till.



KraM

Postat av: Renèe

Publicerad 2012-04-01 15:22:57

Hejsan, barnen var sjuka Ulf jobbade så jag hade svårt att komma ner. Men jag e jätteintresserad av att köpa, så jag tar gärna 10 påsar.

Postat av: Angela

Publicerad 2012-04-02 14:01:03

Vilken kul teknik, den måste jag lägga på minnet!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela