Sara - SaGam

Eget mönstrat papper

Publicerad 2010-07-10 21:22:27 i Stämplat

Jag tycker mycket om att använda små stämplar till mina kort. Jag stämplar dom huller om buller på ett stort papper. Färglägger ibland och använder sedan det papperet att skära ut lagom stora bitar av till att använda på kort. Då blir det ett egentillverkat mönstat papper. Av ett helt A4-ark blir det papper till många kort och jag sparar dom i en särskild "spillbit-av eget-papperslåda". Visar här två kort där jag använt fjärilen som liten stämpel att göra bakgrundspapperet av.





Utmaning:
Har du gjort något kort där du använt en liten stämpel (eller flera) att göra eget mönstrat papper med? Lämna gärna en kommentar i detta inlägg och länka till ditt alster så jag får se. Tycker om att inspireras av andra. Bland de som lämnar kommentar med länk senast torsdag (15/7) kl.23.59 lottar jag fram en vinnare som vinner några småstämplar från mig.

Ha en fortsatt trevlig helg!
Sara-SaGam

Kommentarer

Postat av: AnnikaS

Publicerad 2010-07-11 13:05:42

Det här är du så bra på och snyggt blir det! Jag borde ge mig på att göra eget mönstrat papper oftare. Jag blev inspirerad och använde mig av din teknik på mitt julkort för den här veckan. Fuskade visserligen lite då jag stämplade på ett svagt mönstrat papper. TACK för inspirationen!

kram Annika

Postat av: Johanna N

Publicerad 2010-07-15 12:54:15

Å vad fint du gjort!

i länken har jag stämplat studentmössorna som bakgrund i olika färger.



http://johannanordh.blogspot.com/2010/06/student.html

Postat av: Monica =)

Publicerad 2010-07-15 22:12:33

Hej igen Sara!



Nu äntligen kommer min variant! Eftermiddagen blev ju bättre än väntat vädermässigt så vi åkte in hela familjen + svärföräldrar till en liten mysig grekisk restaurant i Gbg. Var en sent levererad julklapp till dem...=)



Mina rosor gjorde jag i dubbelsidigt men väldigt tunt mönsterpapper. Kan tro att de blir lite "klumpigare" i normala tjockleken.



http://monica66.blogg.se/2010/july/stampla-eget-papper.html



Kram, Monica

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela