Sara - SaGam

Trädgård

Publicerad 2011-05-06 08:47:00 i Utmaningar

Vi har en trädgård, min familj och jag. En ganska stor trädgård. En trädgård med en stor gräsmatta som måste klippas varje vecka. Med höga häckar runt om som måste tas om hand. Med några rabatter med mycket kvickrot i som bara blir stora och gröna och många och som måste rensas bort med jämna mellanrum. Kvinnan som bodde i huset innan vi flyttade hit älskade sin trädgård och allt det arbete som hörde till den. Överallt finns det något som blommar från tidig vår till sen höst. Jag tycker om vår trädgård, men inte allt jobb som krävs för att det ska vara på topp. Gräsmattan gör mig allergisk när jag klipper den. Funderar på att nappa på makens idé om att bygga trädäck med pool :-) Rabatterna rensar jag väldigt sparsamt ett par gånger på året. När tjälen släppt, och det börjar växa nytt, så man kan se alla de fina små växterna som vaknar till liv igen. Sedan dröjer det ganska långt fram på sommaren. Kvickrot kan också vara vackert! barnen och jag jobbar i trädgården ibland och det kan avar riktigt mysiga stunder. Men det blir inte många timmar...
Jag har andra intressen som kommer före vår trädgård. Stämpla och scrappa till exempel. Och visst kan man kombinera. Ett kort med trädgårdstema fick jag gjort under Scrappiz cybercrop. Jag använde mig av 7 stämplar och maskade ihop dom till en scen. Inspirationen fick jag från schlagerdängan " Ska vi plocka körsbär i min trädgård...?"
Sol, moln, brevlåda, hus, flicka, gräs och körsbär - Hero Arts
Bokstäver - gamla gnuggisar (Tack Ingrid/Inola!)

In och rösta vet ja!
Sara-Sagam

Veckans erbjudande hos Kortmakaren:

Även denna vecka kan du köpa stämpelplattorna Sirlig vår, Stjärnbilder och
Stjärnbilder - texter för endast 219:-/styck. Ord. pris 249:-/styck.

Köper du två plattor skickar vi med två meter av den vackra spetsen
Crochet i valfri färg. Köper du alla tre får du fyra meter av samma
spets. Beställ spetsen som vanligt så plockas den kostnaden bort i
efterhand.


Kommentarer

Postat av: Millasew

Publicerad 2011-05-06 16:40:26

Ler igenkännande åt din berättelse om andra lockelser än trädgårdsarbete - känner igen mig och maken och dottern väldigt väl!!! En fin trädgård vore roligt, men det finns ju så mycket annat roligt man kan ägna sig åt!



Ha en avkopplande helg med mycket pyssel!!

Postat av: Gunvor

Publicerad 2011-05-07 23:13:54

Vilket sött kort!



Kram, Gunvor

Postat av: Monica =)

Publicerad 2011-05-09 18:14:56

Ogräs är också grönt! O mossa är mjukt, grönt o kräver minimal gräsklippning...Kan bara instämma med din prioriteringsordning =)

Härligt kort o kul med så många maskade motiv!!

Kram, Monica

Postat av: Lisa - InkyWings

Publicerad 2011-05-11 12:19:11

hm, jag tror bestämt vi har ungefär samma förhållande till våra trädgårdar! :) Nog för att jag gillar det gröna mer än asfalt och trädäck, men skötseln.... ja, den blir det nog lite si och så med. ;-D



Det är bara att inse! Dom som har tid att påta i sin trädgård har inte tid att pyssla med skojiga stämplar och papper osv... och vad väljer DU!? :D Tur att vi har olika intressen här i livet.



Om nån stör sig på min otrimmade trädgård får dom gääääärna komma över och fixa, nemas problemas!



KRAMEN! Ses vi i sommar kanske?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela