Sara - SaGam

...stjärnan i ditt liv!

Publicerad 2011-06-06 08:58:00 i Stämplat

Jag satt vid mitt pysselbord och mot mina principer hade jag ett glas med dricka på bordet bland alla mina saker. Naturligtvis hände det som inte får hända. Jag råkade välta glaset och det mesta framför mig blev blött. Jag bestämde mig snabbt för att göra något bra av det hela. På ett genomblött papper stämplade jag först en av de nya Perniljorna med vattenlösliga dynor. Eftersom det var ett blött papper flöt färgen ut lite, precis som jag hade hoppats. Jag försökte matcha papperet och det lyckades bra! Med svart dyna stämplade jag sedan konturer rakt ovanpå den solida blomman. 

Texten kommer från arket Stjärnbilder-texter. Den färgade jag in med de tre färger jag använt till blommorna och sedan embossade jag hela textpapperet med Hologram Sparkle.
Perniljor och text - Kortmakaren
Nu vill jag inte rekommendera att ha dricka på pysselbordet när man pysslar, men om du skulle råka ha det och spilla ut så behöver det inte vara kört!
Har du gjort några misstag som blivit bra? Berätta och visa gärna!
/Sara-SaGam

Kommentarer

Postat av: Millasew

Publicerad 2011-06-06 10:46:16

Bättre brödlös än rådlös! Det syns ju inte att det ligger en "olycka" bakom detta kort!!!!!!!! Blev ju urläckert!

Postat av: MiaS

Publicerad 2011-06-06 12:11:08

Snygg olycka :)

Postat av: Maria

Publicerad 2011-06-06 14:00:07

Så det kan bli...bra!



KraM

Postat av: Muffin

Publicerad 2011-06-07 10:08:12

Vilken härlig, härlig olycka - kortet blev ju kanonsnyggt! :D

Postat av: Ingrid - Inola

Publicerad 2011-06-07 14:33:30

Så fint du fixade till det! Har väl berättat om kompisen som spillde ut te på sitt kort, men räddade situationen och fick en spontan "vintage-look" på pappret. Men jag håller med dig, helst inga drycker på pysselbordet, en olycka händer så lätt ...

Postat av: Mim...

Publicerad 2011-06-07 20:50:12

Så snabbtänktt av dig att vända en miss till något riktigt snyggt.

Ha det bra....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela