Sara - SaGam

Årets julhälsningar

Publicerad 2010-09-26 18:02:02 i Julkort

Hösten har kommit med besked. Löven faller från träden och jag har börjat fundera på höstbanner i bloggen. Ännu har det inet blivit någon. Inte heller har jag sparkat igång julkortstillverkningen. Har kanske ett eller två liggande kvar från förra året, men det räcker ju inte. Ska bli spännande att se när jag börjar med projekt julkort 2010?!



Nytt jobb var det ja. Några vet redan, andra har kanske anat och för vissa blir det nyhet nu. Jag arbetar inte hos Kortmakaren längre. Det som skulle blivit ett halvår när Maria var hemma med nyfödd Tuwa blev nästan exakt 2 år. Sedan den 16 augusti jobbar jag åter i skolans värld som den pedagog jag länge varit. Känns länge med 16 år tycker jag. Tänk vad ung jag måste varit då jag tog examen ;-) Mycket är sig likt i skolan, men en hel del nytt också.  Arbetar med elever som är 10-12 år och ansvarar för undervisningen i svenska och bild. För mig är lärarjobbet ett sätt att få utlopp för min kreativitet och de är verkligen full fart hela dagarna. Därför har min kropp och själ varit ganska trötta på kvällarna och pysslandet med stämplar och scrapbooking stått år sidan. Har rensat ut en del stämplar och säljer dom i en tråd på forumet Svensk Scrapbooking. Kommer att rensa mer allt eftersom. Att ha 200 julstämplar känns inte riktigt försvarbart. Dessutom har jag ju redan använt dom och vill ha nya i år...

Till helgen kommer vännen Lisa med co och sover över hos mig för det nalkas mässa Papperskraft i Partille. Kommer du dit så ses vi kanske där?

Hur ser din höst ut? Ha en bra vecka!
Sara-SaGam


Kommentarer

Postat av: AnnikaS

Publicerad 2010-09-26 19:24:37

Jag hade mina aningar om att du var tillbaka i skolan igen. Förstår att du varit trött ett tag så här i början på läsåret, vet själv hur det är innan allt fallit på plats.



Härligt julkort, tror nog att du kommer att komma igång med julkortsmakandet snart. Ett par nya julstämplar brukar få fart på just den biten.



kram Annika

Postat av: Ingrid - Inola

Publicerad 2010-09-26 21:56:19

Härligt rött julkort! Jag har inte ens börjat tänka på julkortstillverkningen - däremot på att jag bara MÅSTE rensa ut stämplar. Ojoj så många de har blivit genom årens lopp. Duktigt av dig att göra dig av med några gummilappar! Vi ses absolut i Partille, själv kommer jag nog att häcka där från morgon till kväll!



Kram Ingrid

Postat av: Birgitta

Publicerad 2010-09-27 11:42:25

Heej! Kommer och sakna dig på Kortmakaren men hoppas du får det bra i din nya roll som lärare! Jag förbereder nu ett gäng kort som ska ställas ut på Konstnatta! Det blir nog en del försäljning! Spännande och ett erkännande! Hoppas vi träffas på olika träffar m.m! Kram till dig Birgitta

Postat av: Gunvor

Publicerad 2010-09-28 10:19:40

Vilket härligt julkort! Dessvärre ses vi inte i Partille - det är lite för långt för att åka. I stället tar jag en tur till mässan i Gävle på lördag.



Kram och lycka till med nygamla jobbet!

Gunvor

Postat av: Zornitsa

Publicerad 2010-09-28 23:43:55

Sara, jag kommer att sakna dig jätte mycket på Kortmakaren, det har ju varit du som är Kortmakaren för mig... alltid snabbt med att svara och alltid lugn (på ytan i a f) och hjälpsam. Jag önskar dig lycka till med lärarjobbet, jag lämnade skolansvärld själv för det nya livet. Lycka till och hoppas vi ses igen!

Postat av: Jaana

Publicerad 2010-09-29 10:36:12

Så kul med ett litet livstecken från dig ! :-)

23:je okt. är det pysselträff i Rörvik, småland, som bla Carina är med och ordnar.... Skulle vara sååå kul att se även dig där !

Postat av: Puck

Publicerad 2010-09-29 22:05:05

Ja livet tar oanade vändningar ibland,men vi lär väl ses på olika träffar o mässor iallafall:-)'

Vi har också nattgäster,Engströms härliga gäng har vårt hem som Hotell på partillemässan ,det är alltid lika roligt och jag tror att vi har äran att ha Christina``Vedum`` här som nattgäst också:-)

Ha det gött så ses vi i partille....det är dax för julkortshelg snart ,jag återkommer med datum

Kram

Postat av: lenislenis

Publicerad 2010-10-03 01:44:29

Väldigt vackert julkort - härligt rött!

Såg dig inte på mässan idag men det blir väl ngt annat tillfälle misstänker jag? ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela