Sara - SaGam

Första advent

Publicerad 2010-11-26 09:08:45 i Utmaningar

Så är den här - den härliga adventstiden! Ljusstakarna ska fram i alla fönster, julstjärnorna ska tas om hand och det är en stor åtgång på värmeljus. Jag gillar den här tiden. Det är en förväntansfull tid - julen är snart här!

Snart är det december och adventskalenderluckor ska öppnas. Här hemma håller jag traditionen vid liv att barnen varje morgon får öppna ett liten paket från sin egen kalender. L har den som jag hade när jag var liten och T har fått ärva Patriks. Många av stämpel- och scrapföretagen hakar på trenden och gör någon slags lucköppning. Decembers månads utmaning hos Pysseltagen är att göra ett kort med minst 8 utstansade saker på. De kommer publicera ett bidrag om dagen så det blir härlig inspiration under hela december. Mitt bidrag till utmaningen kommer här:



Nu väntar adventsgudstjänst och skridskoåkning med 90 barn för mig.  Imorgon är jag med på Kortmakarmaran hos Kortmakaren.

Önskar er alla en härlig första adventshelg!
Sara-SaGam

Kommentarer

Postat av: Ingrid - Inola

Publicerad 2010-11-26 09:21:13

Det här kortet är helt underbart - vilken julstämning du har fått till! Vi ses i morgon!

Postat av: mallan

Publicerad 2010-11-26 10:43:41

Vilket fint kort!

Postat av: Monica =)

Publicerad 2010-11-26 18:03:08

Härligt kort!!

Jag tänker ofta att jag ska använda dies lite oftare fast det är rätt sällan jag orkar plocka fram dem...



Fredagshälsningar, Monica

Postat av: Maria

Publicerad 2010-11-26 22:46:53

Ett "riktigt" julkort. Känns verkligen som advent. Ha en fin helg själv och ha en mysdag på maran. Själv hade jag ju bokat annat tyvärr.



KraM

Postat av: lenislenis

Publicerad 2010-11-27 00:57:19

Underbart kort!

Postat av: Susanne

Publicerad 2010-11-29 13:10:53

Vilket stämningsfullt kort! Du har verkligen full fart i julkorts-verkstaden.

Postat av: Angela

Publicerad 2010-12-06 23:37:26

Vilket jättefint kort, gillar dom små röda detaljerna som lyser upp kortet!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela