Sara - SaGam

Dagens pysselprojekt

Publicerad 2010-07-13 21:56:23 i Stämplat

Ingrid med dotter har precis åkt hem. L och T håller fortfarande på att pyssla. Vi började eftermiddagen med att vika småkort och klippa i EZ-foam. Så mycket för roliga projekt att träffas och testa :-). Efter rabarberpajen blev det fart däremot.

Vi vek askar inspirerade av Susanne hos Kortmakaren, testade Gesso på motiv och gjorde kort, använde kaffefilter till blommor och gjorde blommor av klippt och virat papper med pärla i mitten. Det blev precis så som vi önskat oss. Att träffas och stämpla och dela med oss av olika tekniker. Mer sådant!



Utmaning
Vill du var med i min utmaning? Du har tom. torsdag 15/7 på dig och hittar mer info HÄR!

Nu väntar kvällens sommarpratare. Vi hörs!
Sara-SaGam

Kommentarer

Postat av: Monica =)

Publicerad 2010-07-15 10:38:01

Hej där!



Tack för tips till svägerskan runt val av stansmaskin på Kba-mässan =)



Låter härligt att träffas o testa!! Idébyte är ruskigt inspirerande.



Då dagen är regnig (jippie!) ska jag ta itu med din utmaning -äntligen testar jag detta istället för att bara klura på det. Behövs lite starthjälp ibland!



Monica =)

Postat av: Johanna N

Publicerad 2010-07-15 16:06:42

hur gjorde ni blommorna av kaffefilter?

nyfiken

Postat av: Agneta

Publicerad 2010-07-16 10:09:19

Det låter som om ni hade en härlig träff. Kul att inspirera varann.



Du frågade om en stämpel i min blogg, och ärligt talat har jag ingen aning om var stämpeln kommer ifrån. Den är inte min utan jag har lånat den av en kompis och stämplat med den. Jag frågade henne men hon kommer tyvärr inte ihåg.

Postat av: Gunvor

Publicerad 2010-07-18 16:48:13

Härligt med en liten träff, och resultatet blev ju strålande!



Jag hade gärna hoppat på din utmaning, men hittade den tyvärr lite för sent :(



Kram, Gunvor

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela